مشکل مالی مانعی بر سر راه تکمیل آب‌شیرین‌کن بوشهر

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر باید تا پایان سال افتتاح می‌شد، اما به دلیل مشکلات مالی امکان بهره برداری کامل وجود ندارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدارش با مدیرعامل گروه مپنا، مجری طرح آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر، بیان کرد: در این دیدار درباره میزان پیشرفت طرح و مشکلات پیش روی آن گفت‌وگو شد.

او با اشاره به طولانی شدن زمان ساخت آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر، ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته این طرح باید تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شد، اما به دلیل مشکلات عدیده که اصلی‌ترین آن‌ها مشکل مالی است امکان بهره برداری کامل وجود ندارد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: با محدودیت‌هایی که وجود دارد مقرر شد ۱۰ هزار مترمکعب از این آب‌شیرین کن تا پایان شهریور به بهره برداری برسد و برای تزریق منابع مالی بیشتر به منظور تسریع در اتمام طرح پیگیری شود.

جمیری عنوان کرد: استان بوشهر منابع آبی پایدار ندارد و خشکسالی و کاهش بارندگی ها، تنش‌های آبی استان را دو چندان کرده است.

او، یکی از دغدغه‌های اصلی مردم استان بوشهر را کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی دانست و افزود: ۸۰ درصد منابع آب استان بوشهر از خارج استان و ۲۰ درصد از منابع داخلی مثل آب‌شیرین‌کن و یا چاه‌ها تامین می‌شود، برای پایداری وضعیت آب در استان ناچار به توسعه آبخیزداری و تأسیس آب‌شیرین کن‌ها هستیم تا این بحران را پشت سر بگذاریم.


بیشتر بخوانید


رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر همچنین با اشاره به ظرفیت‌های گروه مپنا در ساخت نیروگاه‌های تولید برق، بیان کرد: یکی از موارد دیگری که در نشست با مدیرعامل مپنا بررسی شد سرمایه گذاری برای ساخت نیروگاه‌های تولید برق در شهرک‌های صنعتی استان بود که قرار شد با توجه به نیاز استان و ظرفیت‌های موجود در این خصوص مطالعه و اقدام شود.

جمیری درباره توسعه پتروپالایشگاه‌ها در شمال استان بوشهر نیز گفت: با توجه به عبور خطوط انتقال گاز و نفت از شهرستان‌های دیلم و گناوه و مهیا بودن زیرساخت‌های لازم، ظرفیت بالقوه‌ای برای توسعه پتروپالایشگاه‌ها و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه وجود دارد.

او عنوان کرد: با توجه به توانمندی‌های گروه مپنا مقرر شد مدیرعامل و متخصصین این شرکت از منطقه بازدید کنند و با بررسی میدانی و انجام مطالعات لازم در این خصوص اقدام شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.