حراج میکرو اتومبیل قدیمی توسط شرکت F.M.R

شرکت F.M.R یکی از سریع‌ترین میکرو اتومبیل‌های موجود با طراحی عجیب که متعلق به ۶۰ سال پیش بود را به حراج گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دنیای اتومبیل امروز تحت سلطه کراس اوور‌های عظیم، SUV‌ها و کامیونت‌ها است. مقررات ایمنی سختگیرانه و خواستار مصرف کنندگان رشد وسایل نقلیه را پیش برده است. شصت سال پیش، خودرو F.M.R. TG ۵۰۰، یکی از سریع‌ترین میکرو اتومبیل‌های موجود را ارائه داده است. طراحی عجیب و غریب و جمع و جور این خودرو، آن را به یک چرخش دهنده تبدیل می‌کند و در حین حراج می‌تواند متعلق به شما باشد، گرچه ارزان نخواهد بود.

خودرو TG ۵۰۰، با نام مستعار "ببر"، سال‌ها  در اوج تولید ماشین‌های میکرو شرکت F.M.R بود. پایه و اساس این میکرو خودرو مونوکوک Messerschmitt KR ۲۰۰ بوده که یک میکرو اتومبیل سه چرخ از سازنده سابق هواپیما است و شرکت F.M.R برای ثبات بهتر چرخ چهارم را اضافه کرد. این شرکت همچنین ترمز‌ها چراغ‌های جلو و عقب بزرگتر و بازو‌های تعلیق جلو بزرگتر را اضافه کرد.

حراج میکرو اتومبیل قدیمی توسط  شرکت F.M.R

ویژگی‌های میکرو اتومبیل قدیمی

اصطلاح سریعترین خودرو در اینجا نسبی است، زیرا هنوز برای رسیدن به سرعت ۶۰ مایل در ساعت (۹۶ کیلومتر در ساعت) مدت زمان طولانی برای میکرو اتومبیل پرش بلندی لازم داشت. گرچه ۲۸ ثانیه طول می‌کشید و هرچند که حداکثر سرعت آن ۷۸ مایل در ساعت (۱۲۵ کیلومتر در ساعت) است. موتور ۴۹۴ سانتیمتر مکعبی، دو زمانه و دو سیلندر فقط ۲۰.۵ اسب بخار نیرو (۱۵.۳ کیلووات) تولید می‌کند. این در مقایسه با وسایل نقلیه امروزی ناچیز است، اما در آن زمان این برای ماشین کوچک بسیار زیاد بود. شرکت F.M.R حتی آن را با یک گیربکس چهار سرعته دستی با دنده عقب جفت کرد.

حراج میکرو اتومبیل قدیمی توسط  شرکت F.M.R

حراج میکرو اتومبیل قدیمی توسط  شرکت F.M.R

این میکرو ماشین دو صندلی مجهز به آینه‌های نمای جانبی دوتایی، پنجره‌های کشویی و سقف حباب شیشه‌ای است. این خودرو همچنین دارای چرخش‌هایی مانند فرمان به سبک هواپیما و قفسه صندوق عقب است که برای یک چمدان دستی کاملاً مناسب به نظر می‌رسد. این ماشین برای فروش از طریق RM Sotheby’s ساخته شده است و خانه حراج TG ۵۰۰ را با ارزش ۱۲۵، ۰۰۰ تا ۱۶۵، ۰۰۰ $ تخمین زده است. این‌ها رقم بزرگی برای چنین ماشین کوچکی هستند. RM معتقد است این یکی از ۱۵۰ بازمانده شناخته شده است که می‌تواند این قیمت را افزایش دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار