نخستین بانوی ملوان دل به دریا زد

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از آغاز به کار نخستین بانوی ملوان ایرانی در دریای خزر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمد تقی انزان پور مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت:ملوان کوثر صادقی منفرد، درس خوانده دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر است که پس از گذراندن دوره‌های آموزش دریانوردی، توانسته بر روی کشتی خود را محک بزند.

او افزود:این بانوی ایرانی جوان مراحل آموزش خود را در بوشهر گذرانده است و در بندر فریدونکنار به عنوان ملوان، کار خود را در کشتی سپهر آرتین متعلق به شرکت کشتی رانی دریای خزر آغاز کرد.

ملوان صادقی منفرد نیز با بیان اینکه متولد سال ۱۳۷۸ و از استان زنجان است، گفت:جنسیت نمی‌تواند مانع رسیدن به اهداف باشد و هدفم از ورود به این عرصه تابو شکنی بود برای اینکه شغل‌ها از جنسیتی بودن خارج شوند.

او با اشاره به اینکه دوره‌های آموزش دریانوردی سختی‌های خاص خودش را دارد و به همین دلیل در کشور ما تعداد محدودی خانم وارد این عرصه شده اند، افزود: دریانوردی شغل خیلی سختی می‌تواند باشد، ولی ما خانم‌ها از پس آن بر خواهیم آمد.

ملوان صادقی منفرد گفت:سمت اش روی این کشتی کارآموز است که شامل کار‌های فیزیکی و دفتری می‌شود.

او افزود:تمام تلاش خود را جهت پیشرفت در کار خود انجام می‌دهد تا بتواند روزی کاپیتان (ناخدا) کشتی شود و تا آن زمان دست از تلاش بر‌نمی دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار