لزوم نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه

معاون فرماندار اندیکا گفت: سهم کتاب‌خوانی پایین بوده و این یک زنگ خطر جدی برای کشور‌های در حال توسعه است که باید فرهنگ سازی شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس رضایی معاون فرماندار اندیکا با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و فواید آن برای تقویت علمی جامعه گفت: ۸٠ درصد کشور‌های دنیا در حال توسعه و ۲۰ درصد کشور‌ها پیشرفته هستند. زیبنده نیست سهم کتاب کشور‌های در حال توسعه ۳۰ درصد و سهم کتاب کشور‌های پیشرفته ۷۰ درصد است.

او بیان داشت: اما سهم کتاب‌خوانی در این کشور‌ها پایین بوده و این یک زنگ خطر جدی برای کشور‌های در حال توسعه است و آنها باید در این خصوص بیش از پیش فعالیت داشت.

رضایی افزود: انتظار داریم حضور مدیران ادارات سبب مشارکت بیشتر در تقویت فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی و خروجی مثبت جلسات همراه باشد.

معاون فرماندار اندیکاهموار باید پیرامون بحث فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی، فعالیت‌های فرهنگی مجازی کتابخوانی از طریق کانال‌های فضای مجازی، فعال سازی کتابخانه‌های عمومی تعطیل شده با رعایت نکات بهداشتی، ارتباط بیشتر اداره کتابخانه شهرستان با ادارات فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و سایر ادارات در حوزه فرهنگ و پرداخت نیم درصد شهرداری‌ها سهم کتابخانه‌ها بحث و تبادل نظر شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار