فرمانداری‌های بوشهر به فیبرنوری متصل شدند

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر از اتصال فرمانداری‌های این استان به فیبر نوری برای برگزاری انتخابات الکترونیک خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی مهرپویا مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه زیرساخت اینترنت در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر بیان کرد: در راستای مقابله با کرونا، زیرساخت‌های اینترنتی برای استفاده از مردم از خرید‌های الکترونیکی و فعالیت‌های حوزه اقتصادی و اجتماعی افزایش یافته است.

او با اشاره به تدوین سند توسعه مخابرات استان بوشهر عنوان کرد: این سند که مصوب و ابلاغ شده طرح‌های مخابراتی افزایش یافته که توسعه، نوسازی و بازسازی شبکه‌های ارتباط مخابراتی از آن جمله است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر از اجرا ۵۰ درصد طرح‌های تدوین شده خبر داد و افزود: تعرفه تلفن ثابت بیش از ۱۸ سال است که تغییر نیافته و این درحالی است که هزینه خرید کابل و ملزومات شبکه‌گذاری مخابراتی ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

مهرپویا با اشاره به افزایش ۷ هزار تلفن ثابت و ۱۳ هزار مشترک اینترنت خانگی در استان بوشهر ادامه داد: سرقت سیم و کابل‌های مخابرات در استان بوشهر مشکلاتی در ارائه خدمات مطلوب به مشترکان ایجاد کرده به گونه‌ای که ماهانه بین ۷ هزار تا ۹ هزار متر از سیم‌ها و کابل‌های مخابرات به سرقت می‌رود.


بیشتر بخوانید


او میزان سرمایه‌گذاری در سال گذشته در حوزه زیرساخت‌های مخابراتی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: سال قبل افزون بر ۲۰۲ میلیارد تومان در اجرا طرح‌های مخابراتی سرمایه‌گذاری شده که این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر با اشاره به اتصال فیبر نوری در روستا‌ها و شهر‌های استان افزود: سال قبل ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در روستا‌ها و ۷۷۵ کیلومتر در شهر‌های استان اجرا شده که نقش مهمی در سرعت اینترنت داشته است.

مهرپویا از برخورداری ۹۶ درصد روستا‌های استان بوشهر از زیرساخت‌های اینترنتی خبر داد و گفت: از ۴۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر ۴ درصد معادل ۱۶ روستا‌ها از زیرساخت‌های اینترنتی برخوردار نیستند.

مهرپویا، توسعه زیرساخت‌ها در حوزه فیبر نوری ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک مورد توجه قرار گرفته و در این راستا همه فرمانداری‌های ۱۰ گانه استان بوشهر به فیبر نوری متصل شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.