مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام خبر داد؛

حریق ۱۸ هکتار از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست ایلام در سال گذشته

ابدالی گفت: سال گذشته ۱۸ هکتار از مراتع تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان دچار حریق شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام  ، غلامرضا ابدالی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام در جلسه وبینار با دبیران و اعضای سمن‌های محیط زیستی شهرستان آبدانان که با موضوع پیشگیری از حریق در عرصه‌های طبیعی برگزار شد اظهار داشت: قسمت‌هایی از منطقه حفاظت شده دینارکوه آبدانان، چون بیشتر در بخش‌های صعب العبور قرار دارد از حساس‌ترین مناطق مستعد آتش سوزی استان به شمار می‌آید و باید با همکاری و همراهی مردم و دوستداران محیط زیست، از وقوع حریق در این منطقه پیشگیری شود.

ابدالی در ادامه براستفاده از ظرفیت سمن‌های محیط زیستی در حراست از محیط زیست تاکید کرد و افزود: مردم برای حفاظت از منابع خدادادی و انفال الهی تلاش کنند.

او  ایجاد آتش بر، تجهیز خودرو‌های ستادی و شهرستانی به رودفایر، تهیه دمنده، تشکیل ۱۵ اکیپ نیروی واکنش سریع، تشکیل ستاد پیشگیری از وقع حریق با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، هماهنگی با سمن‌های مردم نهاد محیط زیستی و آموزش‌های لازم به مردم از طریق صدا و سیما را از جمله اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست در پیشگیری و اطفاء حریق در عرصه‌ها برشمرد.

ابدالی اضافه کرد : در سال گذشته ۹ فقره آتش سوزی در مناطق حفاظت شده استان رخ داد که بر اثر این آتش سوزی‌ها ۱۸ هکتار از عرصه‌ها و مراتع تحت مدیریت این اداره کل دچار حریق شد.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.