هشدار فرمانده نیرو‌های آمریکایی در افغانستان درباره افزایش خشونت‌های طالبان

ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیرو‌های آمریکایی در افغانستان درباره افزایش خشونت‌های طالبان در این کشور پس از آتش بس سه روزه هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اوربند نیوز، ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیرو‌های آمریکایی در افغانستان، درباره افزایش خشونت‌های طالبان در این کشور پس از آتش بس سه روزه هشدار داد.

میلر در این باره گفت: «ما از نزدیک در حال نظارت بر اقدامات طالبان پس از آتش بس سه روزه که نیمه شب شنبه به پایان رسید، هستیم.» او در ادامه تأکید کرد طالبان پس از پایان آتش بس خشونت را افزایش خواهد داد.

میلر روز یکشنبه در مصاحبه با بی بی سی گفت: «در بهترین شرایط، آن‌ها ابتدا خشونت خود را کاهش خواهند داد، زیرا این چیزی است که مردم افغانستان می‌خواهند، با این حال، انتظار این است که آن‌ها در کوتاه مدت خشونت خود را افزایش دهند.»

او همچنین خاطرنشان کرد: «طالبان فشار‌ها را بر مراکز مختلف ولایتی تشدید خواهد کرد، اما اکنون زمان آن فرا رسیده که نیرو‌های امنیتی افغانستان به تنهایی با طالبان مقابله و از خاک خود محافظت کنند. نیرو‌های افغانستان این توانایی را دارند که طالبان را از کشورشان دور نگه دارند.»

در این میان، میلر بار دیگر تأکید کرد که حتی پس از خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، نیرو‌های ائتلاف به نیرو‌های امنیتی افغانستان کمک خواهند کرد.

طالبان به مناسبت فرا رسیدن عید فطر اعلام کرده بود که قرار است سه روز آتش‌ بس اعلام کند و از سوی دیگر دولت افغانستان نیز از نیرو‌های امنیتی خود درخواست کرد تا این آتش‌بس را رعایت کنند.

خروج حدود ۱۰ هزار نیروی نظامی آمریکایی، ناتو و تجهیزات نظامی که از ۲۰ سال پیش در افغانستان مستقر هستند، از اول ماه مه آغاز شد و قرار است تا ۱۱ سپتامبر یعنی بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر به آمریکا به پایان برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
چی شد
آخرین اخبار