مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین:

صاحبان صنایع با احداث کتابخانه از معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: صاحبان صنایع مطابق ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم با احداث کتابخانه از معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فاطمه محمد بیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: از مجموع ۵۹ کتابخانه عمومی دایر در استان ۱۰ باب کتابخانه شامل هفت باب کتابخانه نهادی و سه باب کتابخانه مشارکتی در مناطق روستایی و محروم دایر است و با توجه به نیاز برخی از مناطق شهری و روستایی به ایجاد کتابخانه‌های عمومی و مشارکت خیران و صاحبان صنایع ضروری است.

محمد بیگی افزود:صاحبان صنایع مطابق ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم با احداث کتابخانه از معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

وی یکی از مهمترین اقدامات مجموعه کتابخانه‌های عمومی را تسهیل حضور مراجعان به کتابخانه‌ها و بهره‌مندی از امکانات این مجموعه عنوان کرد و افزود: استفاده از خدمات و نشست‌های متعدد تخصصی و عمومی امروزه یکی از نقاط قوت کتابخانه‌هاست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به نقش مهم کتابداران در ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه، اضافه کرد: کتابداران باید با فعالیت و خلاقیت در فضا‌های مجازی، نقش مهم کتابخانه‌های عمومی را در جامعه نشان دهند.

محمد بیگی افزود: وظیفه کتابخانه‌های عمومی است که به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی حضور موثرتری در توسعه فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

استان قزوین دارای ۳۷ کتابخانه نهادی و ۲۲ کتابخانه مشارکتی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار