سندرز: ویرانی در غزه بی‌وجدانی است

سناتور ارشد آمریکا با بیان آن‌که ویرانی در نوار غزه بی‌وجدانی است خواستار اهتمام‌ورزی بر آتش‌بس شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا، در پیامی به درگیری‌های کنونی نوار غزه واکنش نشان داده و خواستار تلاش برای آتش‌بس شد.

سندرز در پیامی توییتری نوشت: «ویرانی در غزه بی‌وجدانی است. باید بر آتش‌بس فوری پافشاری کنیم.»

او در ادامه با بیان آن‌که حمایت از نقض حقوق بشر با استفاده از کمک‌های آمریکا غیرقانونی است، افزود: «۴ میلیارد دلار کمک نظامی آمریکا به اسرائیل باید تحت بررسی دقیق‌تری قرار گیرد.»

تاکنون چندین مقام آمریکایی به این درگیری‌های فلسطین و رژیم اشغالگر واکنش نشان داده‌اند. به‌طور مثال، نماینده آمریکا در شورای امنیت، امروز در نشست مجازی این نهاد بین‌المللی در این باره گفت: «از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا به حمایت از غیرنظامیان و احترام به قوانین بین‌المللی پای‌بند بوده و مؤسسات رسانه‌ای را حفاظت کنند. باید شرایط موجود در سرزمین‌های مقدس رعایت و حفظ شود.»

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، نیز در تماس تلفنی با همتای قطری خود اوضاع قدس و نوار غزه را بررسی کرد.

روز گذشته نیز «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در مکالمه‌ای با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر صهیونیست‌ها، درباره حملات رژیم اشغالگر در نوار غزه بحث و از شمار قربانیان غیرنظامی این حملات ابراز نگرانی کرد.

پیش‌تر بایدن در بیانیه خود به مناسبت عید فطر مدعی شده بود: «فلسطینی‌ها، ازجمله شهروندان ساکن در غزه و اسرائیلی‌ها به‌طور مساوی شایسته زندگی با عزت و امنیت هستند. هیچ خانواده‌ای نباید نگران امنیت خود در خانه یا محل عبادتش باشد. ما بیشتر به کودکان در این جوامع فکر می‌کنیم که از درگیری خارج از کنترلشان با آسیب روحی مواجه هستند.»

این در حالی است که ساعاتی پیش بنیامین نتانیاهو مدعی شد: «هدف نخست ما توقف خشونت بوده و مرحله بعدی بهبود روابط میان یهودیان و عرب‌ها در اسرائیل متمرکز خواهد بود.»

همچنین پیش‌تر رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات این رژیم اعلام کردند در نشست کابینه امنیتی این رژیم ادامه عملیات نظامی علیه نوار غزه به تصویب رسیده است.

در حملات امروز رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه دست‌کم ۴۲ شهروند شهید و ۵۰ نفر زخمی شدند. وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد از زمان آغاز حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه ۱۹۲ تن به شهادت رسیده‌اند که شامل ۵۸ کودک و ۳۴ زن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار