رشد ۱۶.۵ درصدی اهدای خون در یزد در رمضان

مدیر کل انتقال خون استان یزد از رشد ۱۶.۵ درصدی اهدای خون در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نقی تقوائی، مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: میزان اهدای خون در ماه مبارک رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۶.۵ درصدی مواجه بوده است.

او افزود: در ماه رمضان سال جاری سه هزار و ۶۳۵ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد دو هزار و ۹۶۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

تقوائی ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت بسیار خوب مردم دارالعباده در اهدای خون ادامه داد: از مجموع اهداکنندگان خون در ماه مبارک رمضان، ۶۷ درصد اهداکننده مستمر، ۲۱ درصد اهداکننده باسابقه و ۱۲ درصد اهداکننده بار اول بودند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به مشارکت پایین بانوان یزدی در امر اهدای خون گفت: از مجموع مراجعه کنندگان به انتقال خون استان، ۳ درصد را بانوان و ۹۷ درصد را آقایان به خود اختصاص داده‌اند.

تقوائی در پایان با اطمینان خاطر به اهداکنندگان خون بابت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون اظهار داشت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشه و در همه فصول سال وجود دارد و می‌طلبد که یزدی‌ها در این امر مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار