سامانه ساماندهی توزیع جهیزیه برای نیازمندان در قزوین راه‌اندازی می‌شود

سامانه ساماندهی توزیع جهیزیه برای اهدا به نوعروسان نیازمند در استان قزوین امسال با مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان راه اندازی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مریم بیدخام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در کارگروه ساماندهی امور جوانان استان گفت: سامانه ساماندهی توزیع جهیزیه برای نیازمندان متشکل از دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی و تشکل‌های خیریه استان با محوریت اداره کل ورزش و جوانان راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه خیران استان از این طریق به نوعروسان نیازمند کمک می‌کنند.

بیدخام با تاکید بر تهیه و تأمین جهیزیه هدفمند به زوجین نیازمند و تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، تصریح کرد: مساعدت و همراهی به زوجین در شرف ازدواج با حفظ حرمت خانواده‌ها و ترویج فرهنگ ازدواج آسان از اهداف تشکیل این کمیته است.

این مسئول با اشاره به افزایش تسهیلات ازدواج به جوانان گفت: اعتبارات و تسهیلات بانک‌ها برای اشتغال و ازدواج جوانان از سوی دولت ایجاد شده است که انتظار می‌رود بخشی از موانع و مشکلات پیش روی ازدواج جوانان برداشته شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی با اشاره به اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد که سال گذشته با وجود شرایط کرونایی، تعداد ازدواج‌های صورت گرفته نسبت به سال قبل افزایش محسوسی داشته است، اظهار داشت: در کنار مشکلاتی که کرونا برای جامعه ما به همراه داشته است آثار مثبتی نیز به همراه داشت و آن ترویج فرهنگ ازدواج آسان بود.

بیدخام اضافه کرد: ما باید با تکیه بر آموزه‌های دینی در زمینه ترویج فرهنگ ازدواج آسان و سبک زندگی ایرانی اسلامی تلاش کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.