رد صلاحیت شدگان شورا‌ها ۴ روز فرصت اعتراض دارند

رد صلاحیت شدگان شورا‌های اسلامی ۴ روز فرصت دارند اعتراض نهایی خود را ثبت کنند تا بررسی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  طبق نظر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی کشور داوطلبان رد صلاحیت شده از تاریخ ابلاغ نتایج ۴ روز فرصت دارند اعتراض نهایی خود را ثبت کنند تا بررسی شود.

با توجه به اینکه داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی پیش از این یک مرحله دیگر فرصت اعتراض داشتند این مهلت جدید دومین و آخرین فرصت اعتراض است.

علی اکبر کریمی، رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان مرکزی گفت:داوطلبان رد صلاحیت شده شورا‌های روستا‌های استان مرکزی که در مرحله اول اعتراضشان را به بخشداری‌ها اعلام کرده اند و یک دوره دیگر فرصت اعتراضی دارند و از تاریخ ابلاغ نتایج ۴ روز فرصت دارند اعتراضشان را به هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان اعلام کنند.

کریمی افزود: داوطلبان رد صلاحیت شده شورا‌های شهر‌های استان مرکزی هم که در مرحله اول اعتراضشان را به  هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان اعلام کرده اند یک مرحله دیگر از تاریخ ابلاغ نتایج ۴ روز فرصت دارند اعتراضشان را به هیئت مرکزی انتخابات کشور اعلام کنند.

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلام کشور در اطلاعیه شماره ٢ نحوه و زمان اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده شورا‌ها را اینگونه اعلام کرد.

مستند به تبصره‌های ۴ و ۵ ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور معترضان (شامل کلیه شهر‌های زیر ۲۰۰ هزار نفر و بالای ۲۰۰ هزار نفر) تمامی داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات‌های عالی نظارت استان از تاریخ ابلاغ نتایج چهار روز برای ثبت اعتراض خود وقت دارند.

با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا در کشور، دواطلبان می‌توانند اعتراضات خود را از سه روش زیر ثبت کنند:

۱. مراجعه به فرمانداری‌های سراسر کشور در شهرستان حوزه انتخابیه داوطلب.

۲. مراجعه به هیات‌های عالی نظارت استانی، مستقر در مرکز استان حوزه انتخابیه داوطلب.

۳. مراجعه به کمیته رسیدگی به اعتراضات هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی کشور مسستقر در میدان شهدای هفتم تیر، خیابان شهید مفتح جنوبی، استادیوم شهید شیرودی، سالن شهید افراسیابی.

از همه داوطلبان مجدانه تقاضا می‌شود، با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا برای ثبت اعتراضات به فرمانداری‌های مستقر در شهرستان حوزه انتخابیه خود و یا هیات‌های عالی نظارت استان مراجعه کنند.

بدیهی است هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی کشور به کلیه اعتراضات طبق قانون و با اولویت رسیدگی خواهد کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.