بررسی تحولات ۴۸ ساعت اخیر در اراضی اشغالی:

تداوم قدرتمندانه عملیات «شمشیر قدس» / چوب عصای مقاومت بر سر مار‌های بنی‌صهیون

همزمان با تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مسئولان این رژیم علی‌رغم برتری ظاهری نظامی به قدرت مقاومت فلسطین اذعان کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در غزه و قدس اشغالی و پاسخ کوبنده نیرو‌های مقاومت به مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی همچنان پس از گذشت پنج روز ادامه دارد.

در دور جدید درگیری‌ها رژیم اشغالگر قدس تاکنون ده‌ها ساختمان و خانه را در نوار غزه به ویژه شهر‌های غزه و خان یونس هدف قرار داده و ویرانی‌های زیادی به بار آورده و تعداد زیادی از زنان و کودکان را به شهادت رسانده است.

مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در نوار غزه، اراضی اشغالی از جنوب تا شمال از جمله تل‌آویو را آماج حملات گسترده موشکی و راکتی قرار داده. برای اولین بار موشک‌های مقاومت به شمالی‌ترین شهر‌های اشغالی رسیده و آژیر خطر حتی در الجلیل و مناطق دورتر از آن نیز به صدا درآمده است.

حملات موشکی در حالی صورت می‌گیرد که ارتش رژیم صهیونیستی خود را برای حمله احتمالی زمینی به نوار غزه آماده می‌کند. در دو روز گذشته علاوه بر موشک‌های حماس، تعدادی موشک از مرز‌های لبنان و سوریه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است. گردان‌های قسام از حمله به مواضع دشمن صهیونیستی با پهپاد‌های انتحاری خبر دادند.

بنا به اعلام صلیب سرخ بیش از هزار و ۳۳۰ فلسطینی در جریان درگیری‌های غزه زخمی شده اند. این درگیری‌ها با تجاوز صهیونیست‌ها به منطقه حرم شریف قدس و محله شیخ جراح کلید خورد و درست در زمانی شدت گرفت که رژیم صهیونیستی اقداماتی را برای اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه هایشان به اجرا در آورد.

ناتوانی صهیونیست‌ها دربرابر نیرو‌های مقاومت

ارتش رژیم صهیونیستی از شهرک نشینان اطراف نوار غزه خواسته است تا خانه‌های خود را تخلیه کنند و به پناهگاه بروند و در مکان‌های بسته بیش از ده نفر تجمع نداشته باشند.

گروه‌های مقاومت هم در مقابل، جنگ الکترونیکی گسترده‌ای را آغاز و شماری از سرور‌های رژیم صهیونیستی را هم هک کرده اند. «ایتای بارون» کارشناس موسسه پژوهشی امنیت رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای گفت: «باید اعتراف کنیم جنبش حماس توانسته زندگی میلیون‌ها اسرائیلی را مختل کند. توانایی اسرائیل در ضربه زدن به برنامه موشکی حماس به دلیل مخفی بودن آن، بسیار محدود است».

رژیم اشغالگر مثل همیشه نوع جدیدی از تسلیحات را علیه ساکنان غزه امتحان کرد. گروهی از شهروندان فلسطینی به سبب استنشاق گاز نامشخصی، جان باختند. استفاده رژیم صهیونیستی از مواد سمی در حمله به غزه، تلاش برای سرپوش گذاشتن بر شکست تل آویو در متوقف کردن موشک‌های مقاومت است.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی همچنین از آمادگی طولانی مدت نیرو‌های مقاومت در صورت ادامه جنگ غزه خبر داد و اعلام کرد: «گروه‌های مقاومت آماده جنگی دو ماهه بوده و دارای ۱۴ هزار موشک اند».

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ناتوانی خود اعتراف و اذعان کرد: «غیرممکن است بتوانیم تمامی موشک‌های شلیک شده از سمت غزه را رهگیری و ساقط کنیم».

دقت گنبد آهنین بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است و هر موشک ۵۰ هزار دلاری شلیک می‌شود تا موشکی را که ۳۰۰ دلار ارزش دارد هدف قرار دهد و در بیشتر مواقع نیز نمی‌تواند همین موشک را نیز رهگیری و سرنگون کند.

مانع تراشی آمریکا برای محکومیت رژیم صهیونیستی

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه با چراغ سبز و حمایت مستقیم دولت آمریکا صورت می‌گیرد و اگر آمریکا بخواهد بلافاصله می‌تواند رژیم صهیونیستی را وادار به توقف حملاتش کند. این رژیم کاملا از نظر مالی، نظامی و دیپلماتیک، وابسته به آمریکاست؛ بنابراین می‌توان گفت واشنگتن با آنچه رخ می‌دهد موافق است و اسرائیل را پایگاه خودش در منطقه می‌داند.

با وجود جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین کشور‌های غربی به ویژه آمریکا صدور هر نوع بیانیه‌ای از شورای امنیت را رد می‌کند. در حالی که ۱۴ عضو دیگر شورای امنیت با متن بیانیه موافقت کردند.

همچنین روز جمعه یک هواپیمای سنگین حمل و نقل نظامی نیروی هوایی آمریکا در شرایط متشنج شدن اوضاع در منطقه، وارد فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو شده است.

پیام موشک‌های مقاومت برای صهیونیست‌ها

روز پنجشنبه، «ابوعبیده»، سخنگوی گردان‌های قسام در سخنرانی خود گفت: «حملات موشکی ما ثابت کرد که دشمن صهیونیستی چقدر سست و ضعیف است. لحظه‌ای آماده‌سازی نیروهایمان برای درهم کوبیدن مواضع دشمن را متوقف نکرده‌ایم».

ابوعبیده تاکید کرد با وجود نابرابری امکانات نظامی، ضربات موشکی سختی به دشمن وارد کردیم که هیچ کشوری از زمان اشغال فلسطین جرات نکرده یک دهم آن را انجام دهد.

«حسام الدجنی»، کارشناس مسائل سیاسی گفت: «مهم‌ترین پیام شلیک این موشک‌ها با برد ۲۵۰ کیلومتر و رسیدن آن به فرودگاه رامون، این است که ابوعبیده، مقاومت و گردان‌های قسام می‌خواهند این پیام را به رژیم اشغالگر اسرائیل برسانند که تلاش برای نشان دادن تصویر پیروزی به نفع بنیامین نتانیاهو با شکست مواجه می‌شود. توقف فعالیت فرودگاه‌ها همان تصویری است که در افکار عمومی اسرائیل باقی خواهد ماند».

دیروز (جمعه) روز نکبت یعنی سالروز اعلام موجودیت رژیم جعلی و پوشالی صهیونیستی نیز بود که با ایجاد انتفاضه جدید مردم فلسطین و شکست‌های پی در پی رژیم صهیونیستی در برابر نیرو‌های مقاومت همراه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Lithuania
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
این اطلاعات که دقت گنبد آهنین 20 تا 30 درصد هست از کجا اومده؟ فرمول محاسباتتون رو اعلام کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
ای جان. ایشالا اعراب مسلمان فلسطین هرچه زودتر پیروز شوند. به یاد جنگ های صلیبی که لشکری از عرب ها و ترک ها و ایرانی ها و مسلمانان به جنگ رومیان و اسپانیولی ها شتافتند و پیروز شدند و ژنرال طارق بن زیاد اسپانیا و جبل الطارق را فتح کرد.
به امید پیروزی ترکهای آذری مقابل ارامنه در قره باغ و پیروزی عرب های فلسطینی و لبنانی مقابل یهودیان اسراییلی و صهیونی
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۴۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
درود و خدا قوت بر عزم راسختان دلاور مردان مرد میدان نبرد حق علیه باطل ، ای مجاهدین مقاومت اسلامی فلسطین مظلوم اشغال شده به شرط صبر و مقاومت جانانه و ایستادگی متحدانه و یکپارچه به حول قوه الهی خداوند جل جلاله فتح و پیروزی بزرگ بسیار نزدیک است فقط حیدوار خیبر کنشون کنید امانشون ندهید نفس برشون کنید پی در پی با شدت و حدت هرچه تمامتر برشون یورش ببرید تا این صهیونیستهای سفاک غاصب جنایتکاران نسل کشان کودک کشان مظلوم کشان شکنجه گران غارتگران فاشیستهای موزی نژادپرستان شیاطین از سرزمینهای اشغالی فلسطین و قدس شریف فراری شوند و نابود و پراکنده شوند آزادی و پیروزی نهایی بسیار نزدیک است که بعد از هر سختی نصرت الهی و گشایش و پیروزیست برای شما امت واحده رسول الله ص . بسیار ذکر الله اکبر و لبیک یا رسول الله ص و لبیک یا حیدر کرار علی ع را در حملاتتان بگوید با صوت بلند .
نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین .
و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
جواب اسرائیل رافقط با موشک باید دادمقاومت دیگر بس است.نگذارین گستاختر شود چشم دیگرش را نیز کور کنین.
آخرین اخبار