توقف صادرات برق ترکیه به لبنان

شرکت کار پاور شیپ ترکیه از توقف صادرات برق به لبنان درپی بدهی‌های این کشور خبر داد.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ترکیه صادرات برق خود به لبنان را متوقف می‌کند.

شرکت کار پاور شیپ "Karpowership" ترکیه که صادرات برق به لبنان را انجام می‌دهد، اعلام کرد: درپی بحران‌های اقتصادی کشور لبنان و به‌دلیل پرداخت نشدن بدهی‌های معوقه، صادرات برق به لبنان را متوقف خواهد کرد.

این شرکت که ۳۷۰ مگاوات (مگاوات) یا حدود یک چهارم از منابع لبنان را تأمین می‌کند، این هفته به دولت گفت: درصورتی که برای مسائل و بدهی‌ها کاری نکند، مجبور خواهد شد صادرات برق خود را متوقف کند.

 بدهی به این شرکت خاموشی‌های طولانی‌مدت در سراسر کشور را درپی داشته و مردم را مجبور به استفاده از موتور برق‌ها کرده است و یا چندین ساعت در طول روز را بدون برق به سر می‌برند.

این شرکت در بیانیه‌ای اطلاع داد: ما به مدت ۱۸ ماه با دولت بسیار انعطاف‌پذیر بودیم و به‌طور مداوم و در حالی که لبنان با شرایط سختی روبه‌رو بود، بدون پرداخت پول به تامین برق ادامه دادیم. اما باید بگوییم هیچ شرکتی این‌گونه به همکاری خود ادامه نمی‌دهد.

یک منبع آگاه از این وضعیت اظهار کرد: بدهی معوقه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار است و دولت علی‌رغم درخواست مکرر این شرکت برای جلوگیری از تعطیلی، برای مذاکره یا تلاش برای حل این مسئله هیچ‌گونه اقدامی انجام نداده است.

وزارت دارایی لبنان هم در این رابطه گفت: یک قانون‌گذار ازسوی این شرکت موضوع را به گوش آن‌ها رسانده و در صورت متوقف شدن صادرات برق کشور می‌تواند با "تاریکی کامل" روبرو شود. 

پس از گزارش کانال تلویزیونی لبنانی الجدید در این باره، یکی از دادستان های لبنان این شرکت را به فساد در رابطه با قرارداد برق متهم کرد و گفت شرکت را جریمه خواهد کرد.

این شرکت اتهامات را رد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار