گفت‌و‌گوی تلفنی بلینکن و محمود عباس درباره تحولات فلسطین

وزیر خارجه آمریکا و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آخرین تحولات اراضی اشغالی را مورد بحث قرار دادند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری وفا، در بحبوحه درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به بحث و رایزنی تلفنی درباره آخرین تحولات قدس، غزه و کرانه باختری پرداختند.

محمود عباس در این تماس تلفنی بر اهمیت توقف حملات اسرائیل به مردم فلسطین در همه جا و پایان دادن به حملات مهاجران و اقدامات تهاجمی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تأکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان همچنین بر ایجاد افق سیاسی برای دستیابی به یک راه حل سیاسی مبتنی بر مشروعیت بین المللی که پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و آزادی و استقلال مردم فلسطین را تضمین کند، تاکید کرد.

آنتونی بلینکن نیز بر اهمیت رسیدن به آتش بس و جلوگیری از خشونت تاکید و خاطرنشان کرد آمریکا با همه طرف‌های مربوطه در ارتباط است و تلاش می‌کند تا به آرامش برسند.

چند روزی از موشک باران اراضی اشغالی از سوی مقاومت فلسطین می‌گذرد. مقاومت این اقدام را در پاسخ به حمله نظامیان صهیونیست در قدس اشغالی و نمازگزاران صورت می‌دهد. رژیم صهیونیستی قصد داشت تا ساکنان فلسطینی منطقه شیخ جراح را از منازل خود بیرون کرده و این منطقه را به نفع شهرک نشینان به اشغال خود درآورد. اقدامی که با واکنش و اعتراض جدی مردم فلسطین همراه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار