در گفت‌گوی ویژه خبری مطرح شد؛

خالد قدومی: ملت فلسطین امروز یک معادله جدید را رقم زده است

رئیس دفتر جنبش حماس در تهران گفت: ملت فلسطین با هماهنگی و مقاومت امروز یک معادله جدیدی را رقم زده است یعنی این مقاومت و سلاح‌هایی که در غزه است نه فقط برای غزه بلکه برای کل فلسطینیان در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین رویوران کارشناس مسائل غرب آسیا و خالد قدومی رئیس دفتر جنبش حماس در تهران امشب ۲۲ اردیبهشت ماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی آخرین تحولات فلسطین پرداختند.

خالد قدومی رئیس دفتر جنبش حماس در تهران با اشاره به اینکه اسماعیل هنیه یکسری عناوین را مطرح کرد و گفت که مقاومت یک سری ویژگی‌ها دارد اول اینکه هماهنگ و تکمیل‌کننده ملت فلسطین است افزود: ملت فلسطین با هماهنگی و مقاومت امروز یک معادله جدیدی را رقم زده است یعنی این مقاومت و سلاح‌هایی که در غزه است نه فقط برای غزه بلکه برای کل فلسطینیان در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی است.

وی با اشاره به اینکه ما از ملت فلسطین دفاع می‌کنیم ادامه داد: رژیم صهیونیستی جنایتکار می‌خواست افراطیون و یهودیان را به مسجد القصی بیاورد.

قدومی با بیان اینکه بحران سیاسی برای نتانیاهو پیش آمده است خاطرشان کرد: او می‌خواست تا آرا و نظرات افراطیون را برای خود جذب کند تا آن‌ها برای تشکیل کابینه کمک کنند، آن‌ها خون خوار و کودک کش هستند.

رئیس دفتر جنبش حماس در تهران گفت: در همه فلسطین هر تجاوزی علیه فلسطین شود مقاومت در خط مقدم دفاع از ملت فلسطین خواهد بود و اجازه نخواهیم داد و نخواهند داد که خون ما را صهیونیست‌ها بریزند.

وی با اشاره به پیشرفت فنی مقاومت افزود: امروز دو پایگاه هوایی ارتش اسرائیل مورد هدف قرار گرفت همچنین خطوط انتقال نفت مورد هدف قرار گرفت، این مقاومت مقاومتی هوشمند و هدفمند است و می‌تواند از ملت خود دفاع کند.

قدومی با اشاره به اینکه ما در مرحله جدیدی هستیم و این مرحله جدید نمی‌تواند دو روایت را در دل خود جا بدهد افزود: یا باید صحبت از فلسطین و یا صحبت از اسرائیل کرد، سران صهیونیستی هنوز نمی‌خواهند چیزی به اسم فلسطین باشد، ولی ما نمی‌خواهیم چیزی به نام صهیونیست‌ها بماند.

وی با اشاره به اینکه معامله قرن، عادی سازی، سازش و مذاکرات این‌ها همه صحبت‌های پوچ است و هیچ ارزشی ندارد اظهار کرد: ما نمی‌خواهیم حتی یک رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین بمانند، همه‌پرسی حق همه فلسطینیان است.

رئیس دفتر جنبش حماس در تهران بیان کرد: کدام ادبیات، وجدان و قانون جهانی و کدام مرجعیت قانونی در دنیا وجود دارد که اقدامات این رژیم جعلی را بپذیرد.

وی اظهار کرد: غربی‌ها در برابر حوادث خونبار فلسطین سکوت کردند، تغییراتی در افکار عمومی و در جامعه بین الملل نسلت به رژیم صهیونیستی ظاهر شده است، ما این رژیم را نمی‌خواهیم و اجازه نمی‌دهیم که آن‌ها در سرزمین ما بمانند، ما نمی‌گذاریم عادی سازان سیاست شان را به ما دیکته کنند، انشاالله آینده بدون هیچ حضوری از صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطین خواهد بود، چیزی به نام قدس شرقی و غربی وجود ندارد، فلسطین از بحر تا نهر است.

حسین رویوران کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه همه فلسطینیان به فرهنگ خودشان پایبند هستند گفت: بحث اعلام روز قدس از طرف امام رحمة الله علیه برای این بود که این فرهنگ زنده شود و الان این فرهنگ زنده شده است، زنده شدن این فرهنگ، فرهنگ سازش با رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده است.

وی اظهار کرد: یکسری از کشور‌ها مانند امارات، بحرین و عربستان دشمن را به رسمیت شناختند و الان همه جوامع به سمت پشتیبانی از جامعه فلسطین حرکت کرده‌اند، سران رژیم‌های سازش ناگزیر شدند تا بیانیه بدهند، امارات، عربستان اردن، مصر این رژیم جعلی را محکوم کردند، عربستان خودش با این رژیم سازش کرده است آنچه که اتفاق افتاده فرآیند سازش را به چالش کشیده است.

رویوران با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها می‌خواهند امتیاز‌هایی که در زمان ترامپ گرفتند تثبیت کنند و فلسطینیان را از قدس آواره و اهداف خود را در این منطقه محقق کنند افزود: صهیونیست‌ها می‌خواهند بخش غربی و شرقی قدس به یکدیگر ملحق شود و بر این اساس روز اشغال قدس را در مسجدالاقصی جشن گرفتند.

وی با اشاره به اینکه بیت المقدس هویت فلسطین است و مقاومت به جای امت فلسطین از قدس دفاع می‌کند تصریح کرد: مردم فلسطین همه بر اساس هویت واحد وارد عرصه شده اند و حتی در نیویورک تظاهرات بزرگی به نفع فلسطینیان برگزار شد، مقاومت فلسطین؛ ضعف سیستم دفاع گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را آشکار کرده است و بیشتر موشک‌های شلیک شده با گذشتن از سامانه دفاعی گنبد آهنین؛ به مناطق اشغالی اصابت کرده است.

رویوران با اشاره به اینکه این معادله جدیدی است که صهیونیست‌ها فهمیده اند نمی‌توانند در قدس و مسجدالاقصی هر جنایتی را مرتکب شوند گفت: صهیونیست‌ها از قدرت مقاومت فلسطین غافلگیر شده اند، مهمترین ابزار برای مقابله با موشک؛ گنبد آهنین است، اما در حملات مقاومت آسیب پذیری این سامانه مشخص شد و صهیونیست‌ها به دلیل ضعف مقابله با موشک‌های مقاومت دست به دامان مصر برای برقراری صلح شده اند.

رویوران تاکید کرد: به نفع مقاومت نیست که آتش بس را بپذیرد و اکنون بین فلسطینیان در داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی وحدت و یکپارچگی ایجاد شده است، جامعه صهیونیست به ارتش خود متکی است، اما اکنون که این ارتش شکست خورده است، جامعه صهیونیستی نیز از نظر روانی از هم می‌پاشد.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: بسیاری از کشور‌هایی که با رژیم صهیونیستی سازش و دشمنی با ایران را جایگزین دشمنی با صهیونیست‌ها کردند؛ انتظار داشتند رژیم صهیونیستی از آن‌ها دفاع کند، اما می‌بینند که صهیونیست‌ها نمی‌توانند از خودشان هم دفاع کنند، به طور قطع پس از پایان این نبرد؛ اوضاع به نفع فلسطین خواهد بود و صهیونیست‌ها در رفتار خود در قدس و مسجدالاقصی تجدید نظر می‌کنند.

وی افزود: صهونیست‌ها در این نبرد اعلام کرده اند در پی جنگ زمینی نیستند، زیرا ایستادگی مردم غزه و قدرت مقاومت؛ بسیاری از انتخاب‌های آن‌ها را از بین برده است.

قدومی گفت: همه گروه‌های مقاومت‌های فلسطین معامله قرن را رد کردیم و آن را به زباله دانی انداختیم، زیرا صهیونیست‌ها نمی‌خواهند چیزی به نام فلسطین وجود داشته باشد و ما نیز نمی‌خواهیم چیزی به نام رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین وجود داشته باشد.

رئیس دفتر حماس در تهران افزود: مردم فلسطین سرنوشت خود را خودشان تعیین می‌کنند و عرب‌های خائن و اماراتی‌ها و سازشگران حق ندارند درباره سرنوشت مردم فلسطین حرف بزنند.

قدومی گفت: یکی از شهدای فلسطینی ساعاتی پیش از شهادت گفت اکنون نبرد آزادی قدس را آغاز کرده ایم و نمی‌توانیم بپذیریم چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود داشته باشد در حالی که یک دختر بچه ۱۶ ساله صهیونیست در برابر دوربین‌ها می‌گوید باید فلسطینیان را از قدس اخراج و در خانه‌های آن‌ها زندگی کنیم؛ آیا راهی برای تعامل با آن‌ها وجود دارد؟

قدومی گفت: همه پرسی با صهیونیست‌ها بی معناست، زیرا آن‌ها فلسطینی نیستند و اکنون رژیم اشغالگر قدس نه تنها سربار جامعه بین المللی بلکه سربار جامعه غربی نیز است، ملت فلسطین رژیم صهیونیستی را نمی‌خواهند و به سازشکاران اجازه نمی‌دهیم سیاست‌های خود را به ما دیکته کنند.

رئیس دفتر حماس در تهران گفت: جوانان و ملت ما تصمیم گرفته اند سرنوشتشان را که اینده بدون حضور صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطین است، تعیین کنند.

مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در ادامه برنامه گفت: صهیونیست‌ها بیش از ۷۰ سال است زمین‌های فلسطینیان را غصب کرده اند و می‌خواهند این ملت را نابود کنند، ملت فلسطین مظلوم زندگی می‌کند و صهیونیست‌ها با تصاحب زمین‌های آن‌ها فلسطینیان را سرکوب می‌کنند.

شجره گفت: رژیم صهیونیستی باید از بین برود و این رژیم باید از ریشه کنده شود، مردم دنیا هر روز بیدارتر می‌شوند، بر اساس آمارها، اکثر مردم کشور‌های غربی معتقدند صهیونیست‌ها نخستین مجموعه‌ای هستند که برای جامعه جهانی خطرناک هستند این در حالی است که برخی سران کشور‌های غربی و عربی خود را به صهیونیست‌ها فروخته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار