ارجمندزاده:

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر رشد ۲ برابری داشته است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تخلیه و بارگیری کالا از بنادر استان ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش حدود ۲ برابری داشته است. ​

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: تخلیه و بارگیری کالا‌های غیر نفتی نیز در این مدت ۲۸۴ هزار ۷۴۱ تن گزارش شده که نسبت به فروردین پارسال رشد ۱۲۶ درصدی را نشان می‏‌دهد.

او عنوان کرد: در فروردین امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری در بندر بوشهر نیز حدود سه هزار کانتینر بود که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۱،۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: میزان صادرات غیر نفتی در ماه گذشته از طریق بندر بوشهر بیش از ۲۴۶ هزار تن بود که نسبت به فروردین پارسال ۱۷۹ درصد افزایش نشان می‎دهد.

ارجمندزاده گفت: در ماه گذشته در مجموع ۲۸ شناور نسبت به تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر اقدام کردند.

او ادامه داد: روند صعودی و چشمگیر تخلیه و بارگیری کالا در استان بوشهر نوید بخش این است که هزمان با بهبود وضعیت کرونایی استان بتواند در سال ۱۴۰۰ کارنامه قابل توجهی را در این حوزه از خود برجای بگذارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  افزود: استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج‌فارس است که این موقعیت در کنار توسعه زیرساخت بستری مناسبی را برای رونق و تجارت در استان بوشهر فراهم آورده است.

ارجمندزاده گفت:در مقطعی تحریم‏‌های ظالمانه و همچنین محدودیت‎‌های کرونا عملکرد بنادر استان بوشهر را کند کرده بود، اما اکنون رفته رفته شاهد روند مطلوب عملکرد بنادر استان هستیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.