اولین دستگاه های مارک Matter قبل از پایان سال 2021 به فروش می رسند

پروژه استاندارد شبکه خانگی هوشمند CHIP با عنوان "Matter " نام تجاری جدیدی ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پروژه Project Connected Home over IP (Project CHIP) اکنون به عنوان Matter شناخته می‌شود. اتحاد استاندارد‌های اتصال، سازمانی متشکل از بیش از صد سازنده دستگاه، از جمله غول‌هایی مانند اپل، آمازون، گوگل و سامسونگ، نام تجاری جدید را روز سه شنبه اعلام کرد. این شرکت‌ها برای امید به ایجاد استاندارد خانه هوشمند که تمام دستگاه‌های متفاوت آن‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند، برای کار در CHIP در سال ۲۰۱۹ گرد هم آمدند.

ویژگی دستگاه Matter  چست؟

در ساده‌ترین حالت، وعده Matter این است که شما قادر خواهید بود دستگاهی خریداری کنید و از آن با دستیار صوتی دلخواه خود استفاده کنید و به راحتی آن را به شبکه خانگی موجود متصل کنید. در هنگام راه اندازی، Matter از Alexa، Google Assistant، Siri و همچنین اترنت، WiFi ،Thread و Bluetooth LE پشتیبانی خواهد کرد. شرکت CSA در مورد تغییر نام تجاری می‌گوید: "علامت Matter به عنوان مهر تأیید عمل می‌کند، حدس و گمان را از روند خرید خارج می‌کند و به مشاغل و مصرف کنندگان اجازه می‌دهد از طیف گسترده تری از مارک‌ها برای ایجاد خانه‌ها و ساختمان‌های امن و متصل استفاده کنند.

اولین دستگاه های مارک Matter قبل از پایان سال 2021 به فروش می رسند

اینکه Matter به قول خود عمل کند، به شرکت‌هایی بستگی دارد که محصولات موجود خود را برای پشتیبانی از استاندارد به روز کنند. با استفاده از اکثر دستگاه‌های خانگی هوشمند، احساس راحتی در مورد اینکه شما یک لامپ کاملاً خوب یا سایر وسایل خانگی معمولی را با چیز گرانتری جایگزین کرده اید و سازنده بیش از چند سال از آن پشتیبانی نمی‌کند، آسان است.

برخی از اولین دستگاه‌های دارای مارک Matter در اواخر سال ۲۰۲۱ به فروش می‌رسند. آن‌ها از شرکت‌های کوچک و بزرگ ارائه خواهند شد. برخی از مشهورترین خوانندگان اولیه شامل آمازون، گوگل و نانولف هستند. هنگامی که ماه گذشته اپل خبر جدید Apple TV ۴K را اعلام کرد، گفت که از Thread و Project CHIP پشتیبانی می‌کند. همچنین این انتظار می‌رود که از لامپ‌های هوشمند گرفته تا ترموستات‌ها و دستگاه‌های امنیتی دارای نشان Matter را مشاهده کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار