مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی اعلام کرد؛

پایان خردادماه ۱۴۰۰؛ آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: پایان خردادماه امسال آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی است.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمدرضا مدبرنیا مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: پایان خردادماه امسال آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات متعلق خریداران سکه از بانک مرکزی است. اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی که در سال ۱۳۹۹ نسبت به دریافت حداکثر ۱۰۵ قطعه سکه اقدام کردند، مشمول مالیات مقطوع می شوند.

او افزود: خریداران باید با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی ادامه داد: برای آن دسته از مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع را به صورت کامل تا پایان خرداد ماه امسال ندارند، مالیات مقطوع حداکثر تا چهار ماه به صورت مساوی تقسیط می‌شود.

مدبرنیا همچنین با بیان اینکه خریداران تا ۵ قطعه سکه معاف از پرداخت مالیات هستند، بیان کرد: نسبت به مازاد ۵ سکه تا میزان ۱۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۹میلیون و ۶۰۰ هزار ریال مالیات مقطوع، نسبت به مازاد ۱۵ سکه تا میزان ۲۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال مالیات مقطوع و نسبت به مازاد ۲۵ سکه تا میزان ۱۰۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۱۶ میلیون ریال مالیات مقطوع تعیین شده است.

او به مودیانی که نسبت به خرید بیش از ۱۰۵ سکه از بانک مرکزی اقدام کردند و همچنین مشاغلی که حسب سوابق پرونده صادره از مراجع، به شغل خرید و فروش سکه اشتغال دارند تصریح کرد: این دسته از افراد مشمول این دستورالعمل نبوده و تنها مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات تا پایان خرداد ۱۴۰۰ هستند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی تاکید کرد: سامانه ارتباط مردمی ۱۵۲۶ آماده پاسخگویی سئوالات، انتقادات و پیشنهادات مودیان محترم است.

 

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.