موردی از ابتلا به کرونا در کره شمالی گزارش نشده است

طبق گزارش کره شمالی به سازمان بهداشت جهانی، با گذشت بیش از یک سال از همه‌گیری کرونا، آمار مبتلایان در این کشور صفر بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، با توجه به آخرین گزارش کره شمالی به سازمان بهداشت جهانی، با گذشت بیش از یک سال از همه گیری کرونا، آمار مبتلایان به کرونا در این کشور صفر است.

کره شمالی یکی از معدود کشور‌هایی است که حتی یک مورد از فرد مبتلا به کرونا را از ابتدای همه‌گیری این بیماری و مبتلا شدن بیش از ۱۵۹ میلیون در سراسر دنیا به کرونا، گزارش نکرده است.

آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که در خلال بحران کرونا اوضاع این کشور تغییری نکرده است. در هفته آخر ماه آوریل ۷۵۱ نفر آزمایش کرونا انجام دادند. حدود ۱۳۹ نفر از آن‌ها علائم بیماری کرونا را در خود داشتند، اما معلوم شد که آن‌ها به آنفلوانزا و عفونت حاد تنفسی مبتلا هستند.

کره جنوبی، همسایه خود را به مخفی‌کاری درباره شیوع کرونا متهم کرده است. چنین ادعا‌هایی از طرف کره شمالی مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته است. در مقابل هم روزنامه دولتی «رودونگ سینمون» کره شمالی نوشت کره جنوبی احتمالا با فرستادن بالن‌های تبلیغاتی به کره شمالی تلاش می‌کند عمدا این ویروس را به خاک کره شمالی وارد کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار