۳۶۳هکتار از اراضی ساحلی بوشهر واگذار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر گفت: ۳۶۳ هکتار از اراضی ساحلی استان‌ که مستعد گردشگری است، در قالب مناطق نمونه گردشگری واگذار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ بوشهر بیان کرد: سواحل خلیج‌فارس از جاذبه‌های مهم و ممتاز گردشگری جنوب کشور شناخته می‌شود که بخش عمده این سواحل در استان‌بوشهر واقع شده‌است.

او ادامه داد: مناظر طبیعی خلیج‌فارس با دارا بودن انواع سواحل مرجانی، صخره‌ای، ماسه‌ای و حتی جنگلی می‌تواند بدیع‌ترین مناظر را برای گردشگران به ارمغان آورد. همچنین وجود آثار تاریخی، آداب و رسوم مختص ساحل نشینان می‌تواند برای گردشگران جذابیت‌های بصری داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ بوشهر افزود: برای بهره‌برداری از این ظرفیت در استان،  ۳۶۳ هکتار از اراضی ساحلی در مناطق نمونه گردشگری در شهرستان‌های تنگستان، دیلم و گناوه واگذار می‌شود که از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود از این فرصت بهره ببرند.


بیشتر بخوانید


ارسطوزاده عنوان کرد: در این طرح‌ها، راه‌اندازی خطوط گردشگری‌دریایی درون استانی و برون استانی نیز وجود دارد که مسیر ترددی بین استان‌های خوزستان، هرمزگان و سیستان بلوچستان را دربرمی‌گیرد.

او گفت: با راه‌اندازی هر یک از این مناطق نمونه گردشگری نزدیک به هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود که می‌تواند در صنعت گردشگری استان تحول به وجود آورد.

۳۶۳هکتار از اراضی ساحلی بوشهر واگذار می‌شود

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.