خلبان هواپیمای سقوط کرده در اراک که بود؟ / خلبانی که ایران انقلابی را به آمریکا ترجیح داد

استاد نمازیان یک ماه بعد از انقلاب به قصد خدمت از آمریکا به ایران آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  ساعت ۱۰:۰۶ دقیقه صبح دیروز یک فروند هواپیمای فوق سبک آموزشی در فرودگاه اراک یک دقیقه پس از بلند شدن از باند این فرودگاه دچار سانحه شد و سقوط کرد که در این سانحه استاد خلبان اصغر نمازیان ۷۱ ساله و دانشجو حمید مرادی متولد ۳۵ ساله جان باختند.

سوابق استاد خلبان نمازیان

استاد خلبان فوت شده مرحوم اصغر نمازیان متولد سال ۱۳۲۹ در شهر کرمان و از خلبانان دوران دفاع مقدس، با ۵۰ سال سابقه حضور در هوانیروز و صنعت هوانوردی بود که با کارنامه‌ای درخشان با هفده هزار ساعت پرواز در سال ۱۳۹۴ بازنشسته سنی شد.

با توجه به اینکه بر اساس قوانین سازمان هواپیمایی کشوری گواهینامه خلبانی تجاری افراد فقط تا سن ۶۵ سالگی اعتبار دارد مرحوم نمازیان پس از بازنشستگی سنی به عملیات و آموزش در شرکت‌های هواپیمایی پرداخت و در این راه شاگردان زیادی را تربیت کرد.

خلبان هواپیمای سقوط کرده در اراک که بود؟

بازگشت به ایران با وجود اصرار آمریکایی‌ها بر ماندن

مرحوم نمازیان در سال ۱۳۴۹ وارد نیروی هوایی و در سال ۱۳۵۵ وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد و حدود یک‌سال بعد به منظور اتمام دوره آموزشی خلبانی شکاری و جنگنده به ایالات متحده آمریکا رفت.

این استاد خلبان به همراه دیگر هم دوره ای‌های ایرانی اش با وجود اینکه از آن‌ها درخواست شد در هر پایگاه هوایی ایالات متحده که تمایل داشتند مشغول خلبانی شو ند و به ایران برنگردند این دعوت را نپذیرفتندو به قصد خدمت به کشور برگشتند.

او با این وجود که همسر و دختر سه ساله اش  کنارش بودند،   دیگر دوستانش پس از تکمیل دوره‌های آموزشی در آمریکا اسفندماه سال ۱۳۵۷ حدود یک ماه پس از پیروزی انقلاب به ایران بازگشتند و با توجه به توقف آموزش نیروی هوایی با تعدادی از دوستان دانشکده پرواز نهاجا را در سال ۱۳۵۸ پایه گذاری کردند و خلبانان بسیاری را برای دفاع مقدس و کشور تربیت کردند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.