وزیر صمت:

مسئول تجارت خارجی ایران وزارت صمت است

رزم حسینی گفت: مسئول تجارت خارجی ایران وزارت صمت است و هیچ بخشنامه‌ای در این وزارتخانه صادر نشده که مخل صادرات باشد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در نشست هم اندیشی برنامه توسعه صادرات اظهار کرد: صادرکنندگان بار فشار حداکثری را در تحریم به دوش کشیدند؛ ما در سال ۹۹ اگر شما صادرکنندگان نبودید کارخانجاتی را که امروز در چند شیفت در حال فعالیت هستند نتیجه عملکرد شماست. ما وظیفه خود می دانیم تا در چنین نشست‌های خواسته‌های شما را بشنویم. تردید نداریم صادرات ما به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

او گفت: ممکن است ما در مقاطعی عملکرد آنچنان که انتظار داشتید نداشتیم اما این به این معنا نیست که عملکرد‌ها کارشناسی نشده و بررسی نشده باشند بلکه در حد توان به کمک فعالان اقتصادی پرداختیم. در راستای تحقق شعار سال هرآنچه که در اختیار ما بود مصوب و ابلاع کردیم، حتی در بخش‌هایی که به سایر ارگان‌ها مربوط بود پیگیری‌ها از طرف وزارت صمت آغاز شد.

رزم حسینی تصریح کرد: ما قوانین مزاحم را امروز به ریاست مجلس ارسال کردیم. برای یک بار هم که شده این قوانین مزاحم را از مسیر رشد اقتصادی کشور برداریم تا کشور به قدرتی که شایسته آن است برسد. مسئول تجارت خارجی ایران وزارت صمت است و هیچ بخشنامه‌ای در این وزارتخانه صادر نشده که مخل صادرات باشد.

او تاکید کرد: صندوق ضمانت صادرات عملکرد خود را به خوبی ادامه داد و افزایش ۴۱ درصدی ضمانت‌نامه‌ها و بیمه‌های صادراتی را داشتیم. نمایشگاه جهانی اکسپو با مشارکت ایران برگزار خواهد شد و فعالان بخش مثل هر سال خصوصی در ان مشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت صمت ، تولید ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار