حدود ۸ تن گوشت غیربهداشتی در مهاباد معدوم شد

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: حدود ۸ تن انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان ضبط و معدوم سازی شده است.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵۱ نوبت بازدید از فروشگاه‌های عرضه گوشت و مرغ، مراکز تولید، کشتارگاه‌ها و فرآورده‌های خامی دام صورت گرفته که در نتیجه آن ۷ تن و ۸۷۵ کیلوگرم انواع فرآورده و آلایش خام در این شهرستان کشف و معدوم شده است.

آغاز با بیان اینکه همچنین در طول این مدت ۲۰ نوبت بازدید مشترک با ادارات شبکه بهداشت، صمت، اصناف از مراکز عرضه صورت گرفته، افزود: ۶۰۴ کیلوگرم انواع گوشت قرمز و سفید غیرقابل مصرف از قصابی‌ها و فروشگا‌های عرضه گوشت کشف و معدوم شد.

او اضافه کرد: امسال از مجموع ۲۰۹ هزار و ۸۶۸ تن گوشت استحصال شده در کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان، ۲ تن و ۲۴۳ کیلوگرم گوشت قبل از ورود به بازار مصرف حذف شده است.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در طول این مدت از مجموع ۸۸۷ هزار و ۶۳۶ کیلوگرم فرآورده استحصال شده در کشتارگاه طیور ۵ تن و ۲۸ کیلوگرم انواع فرآورده فاسد شامل آلایش مرغی، دل، جگر، سنگدان معدوم شد.

آغاز اذعان کرد: نظارت بر عملکرد کشتارگاه‌ها به صورت مداوم و لحظه به لحظه انجام می‌شود تا فرآورده‌های دامی سالم در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

او تاکید کرد: شهروندان مهابادی گوشت دام را از قصابان دوره‌گرد خریداری نکنند و از گوشت‌هایی که مهر دامپزشکی دارند و بهداشتی هستند، استفاده کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهروندان نیز درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ به این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.