عربستان اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس را شدیدا محکوم کرد

وزارت خارجه عربستان پس از گذشت چند روز از درگیری‌های شدید در اراضی اشغالی، به تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین واکنش نشان داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطین در قدس اشغالی، بالاخره دولت عربستان سعودی را وادار به واکنش کرد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی امروز (سه‌شنبه) حملات آشکار نیرو‌های اشغالگر صهیونیست علیه مقدسات مسجد الاقصی و امنیت نمازگزاران را با شدیدترین عبارات محکوم کرد.

عربستان سعودی صرف نظر از روابط حسنه خود با صهیونیست‌ها که مصداق بارز نقض آرمان قدس و فلسطین است، در بیانیه‌ای ادعایی از جامعه بین المللی خواست تا رژیم صهیونیستی را مسئول این تنش‌ها بداند.

وزارت خارجه عربستان همچنین بر این ضرورت تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید بلافاصله اقدامات تشدیدی خود را که ناقض همه موازین و میثاق‌های بین المللی است، متوقف کند.

عربستان بار دیگر بر موضع ایستادگی در کنار مردم فلسطین تاکید و از همه تلاش‌ها در راستای پایان دادن به اشغالگری و دستیابی به یک راه حل عادلانه و جامع برای مسئله فلسطین، که امکان تشکیل کشور مستقل فلسطین برابر با مرز‌های ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس شرقی و مطابق با تصمیمات مشروع بین المللی و ابتکار صلح عرب را بدهد، حمایت کرد.

ادعای عربستان در خصوص حمایت از آرمان فلسطین در حالی عنوان می‌شود، که این کشور بی صبرانه منتظر فرصتی برای پیوستن به جرگه اعراب سازش کننده با صهیونیست‌هاست.

درگیری‌ها میان نیرو‌های اشغالگر قدس و مقاومت فلسطین از چند روز گذشته آغاز شده و کماکان ادامه دارد. این درگیری‌ها از یورش وحشیانه اشغالگران صهیونیست به نمازگزاران در مسجدالاقصی آغاز شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر عربستان انقدر پادشاهش متکی به اسراییل و امریکا نبود و قدری به فلسطین کمک میکرد الان به راحتی اسراییل نابود میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ببینید که آش چقدر ته گرفته که صدای عربستان در آمده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
عربستان که نوکر بی جیره و مواجب آمرکاست چطور این حرف را زد
آخرین اخبار