مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان تاکید کرد؛

محافل عید فطر میدان تاخت و تاز کرونا/ در سنگر بهداشت پناه بگیریم

رئیسی با اشاره به خطر انتشار کرونا ویروس در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها گفت: از دید و بازدید‌های عید فطر برای مهار این بیماری چشم پوشی کنیم.

داوود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به برگزاری نشستی با حضور بزرگان و معتمدین طوایف شهرستان اشاره کرد و گفت: از علل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، نداشتن آگاهی و درک درست از شدت و وخامت بیماری کرونا ویروس به شمار می‌روند.

او با بیان اینکه طی ۲ ماه اخیر با ورود ویروس انگلیسی، به دلیل سرایت پذیری بالاتر و کشندگی بیشتر، تعداد مبتلایان و افراد فوت شده از قبل از مدت مذکور بیشتر شده است، افزود: در مدت مذکور شاهد جان باختن ۲ نفر زیر ۴۵ سال بودیم و هم اکنون تعداد مبتلایان سرپایی روزانه بیشتر از ۵۰ نفر در روز است که ۵۰٪ آن‌ها در ارتباط‌ها و دورهمی خانوادگی مبتلا شده اند.

رئیسی با بیان اینکه ۴۰٪ افراد مبتلا بدون علامت هستند، اظهار داشت: علاوه بر این ۴۰٪ افراد مبتلای علامت دار نیز در چند روز آغازین بیماری بدون علامت بوده و همه این افراد بیمار، بدون آگاهی از بیمار بودن خود ویروس را به نزدیکان خود انتقال می‌دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان با اشاره به کاهش روند ابتلا به بیماری طی روز‌های اخیر بیان کرد: اگر به بی توجهی نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ادامه دهیم، دوباره شاهد پیک دیگر و افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن در هندیجانخواهیم بود.

این مقام مسئول درخصوص گمانه زنی‌ها و شایعه‌ها در رابطه با واکسن کرونا گفت: در فضای مجازی افرادی از روی قصد و غرض با انتشار مطالب نادرست درباره واکسن کووید-۱۹، باعث دلسردی مردم می‌شوند، اما پزشکان و دانشمندان سراسر دنیا بر مو‌ثر بودن واکسیناسیون اذعان دارند، زیرا واکسن کمک بسیاری به کنترل بیماری و کاهش ابتلا به آن دارد و درصورتیکه به ۷۰٪ جمعیت تزریق شود می‌تواند کشور را از بحران نجات دهد.

رئیسی تصریح کرد: علت اولویت سالمندان برای دریافت واکسن فقط پرخطر بودن این گروه سنی و مرگ میر ۱۳ برابری سالمندان نسبت به سایرین است که با تزریق واکسن شاهد کاهش چشمگیر مرگ‌های کرونایی خواهیم بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.