اشرف غنی به ارتش دستور داد آتش بس سه روزه را رعایت کنند

رئیس جمهور افغانستان به ارتش این کشور دستور داد تا در سه روز تعطیلی عید سعید فطر، آتش بس از سوی طالبان را رعایت کنند.

به گزارش  حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از طلوع نیوز، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به ارتش دستور داد در سه روز عید، آتش بس را رعایت کنند.

رئیس جمهور افغانستان،  روز دوشنبه در بیانیه‌ای به ارتش و دیگر نیرو‌های امنیتی افغانستان دستور داد در  سه روز عید فطر آتش بس را رعایت کنند. 

او با اشاره به اینکه دولت از اعلام آتش بس از سوی طالبان مطلع است، گفت:  تقاضای دولت افغانستان و مردم افغانستان یک آتش بس دائمی و واقعی است.

اشرف غنی تصریح کرد: پیام ما به طالبان این است که آخرین حملات آن‌ها در ماه رمضان در لوگر، هیرمند، غزنی، هرات، بغلان، حمله به مدرسه کابل و حادثه مرگبار امروز (دوشنبه) در ولایت زابل نشان می‌دهد که هرگونه تلاش برای تحمیل خشونت و تلاش برای ایجاد وحشت در میان مردم برای رسیدن به اهداف سیاسی و اطلاعاتی فقط منجر به نفرت بیشتر مردم نسبت به آنها می‌شود.

وی بار دیگر از طالبان خواست تا به درخواست مردم برای آتش بس پاسخ دهند و به میز مذاکره بازگردند چرا که با خروج نیروهای نظامی خارجی از افغانستان خشونت های طالبان دیگر مشروعیت ندارد.

طالبان در بیانیه‌ای به دنبال افزایش خشونت‌های ناشی از عقب نشینی نیرو‌های خارجی از کشور، از آتش بس سه روزه در ایام عید سعید فطر خبر دادند. در این بیانیه آمده است که به همه مبارزان طالبان دستور داده شده است که از روز اول تا سوم عید سعید فطر، انواع عملیات تهاجمی را در سراسر کشور متوقف کنند.

این سومین آتش بس در کشور پس از آتش بس در اوت ۲۰۱۸ است. اما همه سه روز بوده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار