بسته اخبار حوادث ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰؛

دستگیری عاملان تیراندازی به سمت منزلی در ایرانشهر/انهدام ۷ باند سرقت مسلحانه در سیستان و بلوچستان

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عاملان تیراندازی به سمت منزلی در ایرانشهر

۳ تن از عاملان تیراندازی به سمت منزل شهروند ایرانشهری که باعث رعب و وحشت عمومی شده بود، در اقدام ضربتی ماموران پلیس استان در شهرستان ایرانشهر دستگیر شدند.

سردار "احمد طاهری بیان داشت: ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری در پی اعلام یک مورد تیراندازی در یکی از محلات شهرستان ایرانشهر بررسی موضوع به صورت ویژه دستورکار پلیس امنیت عمومی استان و شهرستان ایرانشهر قرار گرفت.

او افزود: با حضور مأموران در صحنه و در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، در پی انگیزه قبلی افرادی ناشناس وارد منزلی در یکی محلات شهر ایرانشهر شده و با سلاح کلت کمری به سمت درب منزل شهروند این شهروند شلیک می‌نماید.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: شرور مسلح ضمن شلیک یک تیر به سمت شهروند، با وی درگیر و در بین درگیری خشاب کلت بر زمین افتاده و به ناچار از منزل خارج شده و با یک دستگاه خودرو پراید از محل متواری می‌شود.

سردار طاهری تصریح کرد: به منظور دستگیری عامل و عاملان این اقدام خشن تحقیقات تخصصی پلیس آغاز و با تلاش صورت گرفته با سر نخ‌های موجود در صحنه جرم هویت متهمان شناسایی شد.

او  ادامه داد: ماموران پلیس امنیت عمومی طی هماهنگی با مقام قضایی وارد مخفیگاه عاملان تیراندازی شده و ۳ تن از عوامل اقدام جنایت کارانه را طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به ادامه تحقیقات برای کشف سلاح بکار رفته در ارتکاب جرم و همچنین تحویل متهمان به مراجع قضایی بر عزم جدی پلیس در برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی تأکید و از خانواده‌ها و بخصوص سران طوایف خواست تا جوانان را از عواقب سخت نگهداری، حمل و جابجایی انواع سلاح گرم و سرد آگاه سازند.


انهدام ۷ باند سرقت مسلحانه و کشف ۱۲۱ فقره سرقت در سیستان و بلوچستان

با اجرای طرح مبارزه با سرقت، ۷ باند سرقت مسلحانه و به عنف توسط پلیس آگاهی استان با ۱۲۱ فقره سرقت مسلحانه و به عنف کشف شد.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان  بیان داشت: در اجرای طرح مبارزه با سرقت، شناسایی و انهدام باند‌های سرقت و کشف جرایم مرتبط با سرقت خودرو، موتورسیکلت و تلفن همراه در استان، پلیس آگاهی طی عملیاتی ضربتی و هوشمندانه، موفق به شناسایی چندین باند مسلحانه و به عنف سرقت در شهر "زاهدان و شهرستان سراوان" شد.

او افزود: در این طرح کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی یک باند ۵ نفره سرقت مسلحانه و به عنف تلفن همراه را که اعضای این باند با استفاده از خودروی پراید در سطح شهر با پرسه زنی طعمه‌های خود را شناسایی و ضمن سرقت تلفن همراه آنان، به زور با تهدید سلاح از آن‌ها نیز اخاذی و سپس متواری می‌شدند شناسایی و ۵ نفر اعضای آن را در مخفیگاهشان دستگیر که در این رابطه ۳۰ فقره سرقت تلفن همراه در اعترافات آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان به شناسایی و انهدام یک باند سرقت دیگر تلفن همراه با ۷۰ فقره سرقت به عنف و مسلحانه خبر داد و تصریح کرد: در این رابطه اعضای ۳ نفره آن در ساعات پایانی شب در سطح شهر تردد و در اماکن خلوت، سوژه مورد نظر خود را برای سرقت شناسایی و تلفن همراه گران قیمت آن‌ها را با تهدید سلاح گرم و سرد به سرقت می‌بردند در این رابطه سرقت از مغازه گیم نتی بلوار معلم شهر زاهدان که توسط این باند مورد سرقت قرار گرفته بود، نیز از کشفیات همین باند سرقت می‌باشد.

این مقام ارشد انتظامی در استان به ادامه موفقیت‌های پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در طرح برخورد قاطعانه با سارقان مسلح و به عنف اشاره نمود وعنوان داشت: در اجرای این عملیات باند ۳ نفره سارقان مسلح خودرو که به غیر از اینکه دست به سرقت‌های مسلحانه خودرو‌های شهروندان می‌زدند، طعمه‌های خود را چنانچه با مقاومت در برابر آنان ایستادگی می‌کردند ضمن ارتکاب به قتل آن‌ها خودروی مقتولین را به سرقت می‌بردند که در این رابطه نیز ۲ فقره سرقت خودرو همراه با پرونده قتل مالکان آن در بلوار کشاورز و کریم آباد شهر زاهدان کشف و در مجموع از این باند ۴ فقره سرقت خودرو پراید و پژو کشف شد.

سردار طاهری در ادامه با بیان کشف ۴۰۰ کیلو سیم برق و کابل مخابراتی مسروقه در شهر زاهدان و دستگیری سارق آن با ۴ فقره سرقت، بیان کرد: با اقدام به موقع کاراگاهان پلیس اگاهی استان نیز باند ۳ نفره سرقت خودرو و موتور سیکلت نیز با کشف ۵ خودروی پژو و پراید و همچنین ۳ دستگاه موتورسیکلت در شهرستان زاهدان شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان به شناسایی و کشف سرقت مسلحانه و به عنف در شهرستان سراوان اشاره نمود و گفت: اعضای ۲ نفره آن که به زور و تهدید اقدام به سرقت موتورسیکلت شهروندان در سطح شهرستان سراوان می‌کردند نیز دستگیر که در این خصوص ۳ دستگاه موتور سیکلت از آنان کشف شد.

سردار طاهری نیز از کشف ۶ فقره سرقت مسلحانه توسط سارقان مسلح خودرو خبر داد و گفت: در این رابطه ضمن دستگیری ۲ سارق مسلح، یک فقره سرقت خودرو مربوط به "بلوار جانبازان شهر زاهدان" و همچنین یک فقره آن مربوط به شهرستان "فهرج" استان کرمان می‌باشد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در اجرای این طرح مجموعا ۷ باند سرقت متلاشی، ۱۹ نفر از اعضای آن دستگیر و ۱۲۱ فقره سرقت مسلحانه و به عنف کشف شد، خاطر نشان نمود: در این عملیات موفق آمیز، ۷ قبضه سلاح گرم، ۹ دستگاه خودرو، ۶ دستگاه موتورسیکلت، ۵۸ دستگاه گوشی تلفن همراه و مقادیری طلاجات، سیم و کابل مخابراتی و منسوبات آب و و فاضلاب از افراد دستگیر شده کشف شد.

به گفته سردار طاهری تحقیقات برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی و شناسایی مالباختگان و اموال آنان در دست پیگیری است.

کشف ۲۵ تن پودر پنیر قاچاق قبل از رسیدن به مقصد

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز از کشف ۲۵ تن پودر پنیر قاچاق در بازرسی از یک دستگاه خودروی تریلی کشنده خبر داد.

سرهنگ "علی میر " فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز  اظهار داشت: در راستای طرح برخورد و مقابله با کالای قاچاق، روز گذشته مأموران انتظامی ایست و بازرسی سفید آبه شهرستان در حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودروی تریلی کشنده مشکوک شدند.

وی افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۲۵ تن پودر پنیر فاقد مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز با اشاره به ارزش ۵ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده توسط کارشناسان، خاطر نشان کرد: در این رابطه خودرو توقیف و راننده متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار