عشایر استان اردبیل از کوچ زودهنگام خودداری کنند

رئیس اداره منابع طبیعی مشگین شهر از عشایر استان خواست در زمان تعیین شده کوچ را آغاز کنند و از کوچ زودهنگام خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اصغر اظهری، رئیس اداره منابع طبیعی مشگین شهر گفت:  همه ساله در ایام بهار و تابستان  بیش از ۶۰ درصد از عشایر استان اردبیل در ییلاقات دامنه سبلان ساکن می شوند.

او افزود: با توجه به رعایت تعادل دام و مرتع،  حفظ و حراست از پوشش گیاهی و جلوگیری از تخریب مراتع امسال تدابیر ویژه‌ای در راستای کنترل ورود احشام عشایر به منطقه اتخاذ شده است.

اظهری بیان کرد : براساس هماهنگی‌های بعمل آمده با دستگاه‌های مرتبط ورود هرگونه دام سبک و سنگین  قبل از دهم خرداد ماه به مراتع ییلاقی ممنوع  است و در صورت مشاهده دام‌های وارد شده توسط عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی به منطقه مغان عودت داده  خواهند شد.

او اظهار داشت: عوامل انتظامی نیز با حضور در جاده‌های منتهی به شهرستان کامیون‌های حامل احشام را قبل از موعد مقرر توقیف خواهند کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی مشگین شهر گفت: با توجه به بارش برف در ییلاقات پوشش گیاهی مراتع شهرستان هنوز  رشد کافی و کامل نداشته و چرای زود هنگام احشام پوشش گیاهی ییلاقات را تخریب خواهد کرد.

او در ادامه به عشایر سفارش کرد با پرهیز از کوچ زود هنگام حتما پروانه چرا و طرح مرتع داری را به هنگام کوچ همراه داشته باشند تا در صورت کنترل گشت ویژه با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/ع

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.