لزوم رصد و کنترل فضای مجازی هنگام انتخابات

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین بر مدیریت فضای مجازی در فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی فولیان دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان با اشاره به اهمیت فضای مجازی خصوصاً شبکه‌های اجتماعی در فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات، بر ضرورت مدیریت فضای مجازی و رصد و شناسایی مدیران کلیه سایت‌ها، کانال‌ها و سایر صفحات مؤثر شبکه‌های اجتماعی که در حوزه‌های قضایی مرکز استان و شهرستان‌های تابعه مشغول فعالیتند، تاکید کرد.

فولیان افزود: درباره این شبکه‌ها باید مدیریت و رصد دقیق صورت بگیرد و بانک اطلاعاتی از اشخاصی که سابقاً مطالب جنجال آفرینی را (به خصوص در مقاطع انتخابات) در فضای مجازی منتشر کرده اند، تهیه شود.

او اضافه کرد: این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که از یک سو می‌توان از طریق سالم سازی کانال‌های فعال بر مسائل مربوط به انتخابات در راستای افزایش سلامت انتخابات گامی مؤثر برداشت و از سوی دیگر در صورت وقوع جرایم انتخاباتی امکان شناسایی و تعقیب سریع موضوع میسر خواهد بود.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان در ادامه گفت: با توجه به پیشرو بودن ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و به منظور پیشگیری از سوء استفاده‌های احتمالی اعضای فعلی شورا‌ها در طرح و تصویب برخی مصوبات با هدف بهره برداری در انتخابات، ضروری است فرمانداران و بخشداران ضمن اتخاذ تمهیدات و اقدامات لازم در راستای پیشگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، جلسات کمیته انطباق را با حضور نماینده دستگاه قضائی برگزار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.