۲ هزار و ۵۰۰ نظارت بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در مهاباد

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: طی ۱۲ ماهه سال ۹۹ بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ نوبت بازدید و نظارت بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی صورت گرفته است.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: بنا بر وظایف سازمان دامپزشکی هر محصول و فرآورده خام دامی از مزرعه تا سفره تحت نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی است.

آغاز افزود: در همین راستا طی مدت ۱۲ ماهه سال ۹۹ اکیپ‌های بازرسی و کنترل بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان اقدام به بازدید و نظارت تعداد ۲ هزار و ۵۵۱ نوبت از مراکز مختلف تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل کشتارگاه، انواع مراکز عرضه گوشت قرمز و سفید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپر مارکت‌های عرضه کننده گوشت مرغی و تخم مرغ خوراکی، قصابی ها، رستوران‌ها و کبابی را نموده اند.

او بر رعایت اصول و ضوابط بهداشتی در تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی تاکید کرد و افزود: بازرسان دامپزشکی به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم بر نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در کارخانه‌ها، سردخانه‌ها، مراکز توزیع، فروشگاه‌های عرضه نظارت مستمر و دقیقی دارند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.