باران مهمان این هفته خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: ریزش باران تا روز سه‌شنبه این هفته به صورت پراکنده تداوم خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا عنایتی کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از روز گذشته تاکنون در ۱۳ شهرستان این استان باران باریده که بیشترین آن در کلات با ۱۱ میلیمتر ثبت شده است.

او افزود: در شهرستان‌های مشهد، درگز، کلات، چناران، قوچان، تربت‌حیدریه، کاشمر، گناباد، فریمان، خواف، جغتای، بردسکن و بجستان باران باریده است. پس از کلات بیشترین بارندگی در شهرستان‌های درگز و قوچان به ترتیب با پنج و سه میلیمتر گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: ریزش باران که از عصر دیروز در خراسان رضوی شدت گرفته است امروز همچنان پرحجم ادامه دارد و تا روز سه‌شنبه این هفته  به صورت پراکنده تداوم خواهد داشت.

عنایتی بیان کرد: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی، رگبار توأم با رعد و برق، بارش تگرگ، آبگرفتگی خیابانها، احتمال سیلاب، افزایش شدت وزش باد و احتمال بروز خسارت در بیشتر نقاط خراسان رضوی به ویژه در نیمه غربی و بخش‌های شمالی و مرکزی استان پیش بینی شده است.

او با اشاره به کاهش محسوس دمای هوای امروز در خراسان رضوی تصریح کرد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۲ درجه پیش‌بینی شده که نسبت به روز گذشته سه درجه کاهش دارد و فردا به ۲۸ درجه افزایش می‌یابد.

فریمان با کمینه دمای هوای ۱۰ درجه سلسیوس و مه‌ولات با بیشینه دمای هوای ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

بیشترین شدت وزش باد در خراسان رضوی نیز در سبزوار با سرعت ۷۹ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.