تلاش برای مهار آتش در ارتفاعات دشتستان ادامه دارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر گفت: آتش‌سوزی در ارتفاعات بخش ارم در شرق شهرستان دشتستان مهار نشده و تلاش برای خاموش کردنش ادامه دارد.

غلامرضا منتظری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عنوان کرد: ساعت ۶ صبح امروز به ما اطلاع دادند که منطقه لَردِه در ارتفاعات گیسکان که در بخش ارم و شرق شهرستان دشتستان قرار دارد، دچار آتش‌سوزی شده است.

او افزود: نیروهای مردمی و یگان حفاظت منابع طبیعی پس از وقوع حادثه برای خاموش کردن آتش به محل رفتند اما سخت بودن مسیر دسترسی و وزش باد باعث شد که مهار آتش به سختی صورت گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ادامه داد: امروز نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان و گناوه به همراه گروه‌های مردمی در خاموش کردن آتش مشارکت داشتند. فردا یگان حفاظت دیگر شهرستان‌‌ها نیز به این گروه ملحق خواهند شد.


بیشتر بخوانید


منتظری بیان کرد: پس از درخواستی که از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و وزارت دفاع داشتیم، عصر امروز بالگرد هلال احمر استان بوشهر برای انتقال نیرو و مواد غذایی به پرواز درآمد و با انجام چهار سورتی پرواز نیروهای امدادی و مواد غذایی را به محل حادثه رساند.

او گفت: اکنون حدود ۴۰ نیروی امدادی و ۵۰ نیروی مردمی در منطقه هستند و  با روشن شدن هوا، عملیات مهار آتش از سر گرفته می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اینکه نیروها با دمنده، آتش کوب و شاخ و برگ سعی می‌کنند آتش را خاموش کنند، افزود: با توجه به اینکه آتش گسترده است و محل حادثه در ارتفاع قرار دارد و دسترسی به آن دشوار است درخواست بالگرد آبپاش هم داده‌ایم.

منتظری عنوان کرد: در این منطقه درختان بادام کوهی وجود دارند و گیاهان علوفه‌ای یکساله که اکنون خشک شده‌اند.

او درباره علت حادثه نیز این طور توضیح داد: هنوز سند خاصی مبنی بر اینکه علت حادثه چیست، نداریم اما در چنین حوادثی به طور معمول علت انسانی دخیل است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.