معاون دادگستری خراسان رضوی خبر داد:

رسیدگی به ۳۴ تخلف انتخاباتی در خراسان رضوی

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: ۳۴ تخلف انتخاباتی در خراسان رضوی گزارش شده که برخورد به موقع با آن‌ها صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر مرتضوی معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت : فقط یک فقره از تخلفات انتخاباتی گزارش شده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

او افزود: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری نیز چندی پیش و قبل از آن که ثبت نام داوطلبان نامزدی این انتخابات آغاز شود، شاهد نصب پوستر‌های یک نامزد احتمالی ریاست جمهوری در شهر بودیم که علاوه بر جمع آوری پوسترها، دستور داده شده افرادی که مرتکب این تخلف شده اند، شناسایی شوند و تحت پیگیرد قرار گیرند.

معاون دادگستری خراسان رضوی با بیان این که بخشنامه جرایم انتخاباتی ابلاغ شده است، ادامه داد: فهرست جرایم و تخلفات انتخاباتی به حوزه‌های قضایی ارسال شده و مراجعی که باید تخلفات را اعلام کنند، دستگاه‌های اجرایی، قضایی، نهاد‌های اطلاعاتی و مردم و رسانه‌ها هستند.


بیشتر بخوانید


 

مرتضوی بیان کرد: مطالبه گری مردم و رسانه‌ها باید اصولی و هدفمند باشد و در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های نظارتی، دستگاه قضایی نیز باید پاسخ گوی عملکرد خود باشد.

او تصریح کرد: ۳۵ روز تا شروع تبلیغات انتخابات شورا‌ها و ۲۱ روز تا شروع تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و شعار ما در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در حوزه انتخابات، «پیشگیری حداکثری و برخورد حداقلی» است، اما اگر جایی به جمع بندی رسیدیم که باید برخورد شود، با متخلفان انتخاباتی برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

معاون دادگستری خراسان رضوی تأکید کرد: سیاه نمایی و مظلوم نمایی در خصوص رد صلاحیت ها، دادن وعده‌های دروغ توسط نامزد‌های انتخاباتی، ایجاد تفرقه بین قومیت‌ها واستفاده از احساسات پاک مردم در زمینه رد صلاحیت‌ها و جوسازی در این خصوص از مصادیق تخلفات انتخاباتی است.

 

انتهای پیام//م.م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.