خسارت بارندگی‌های اخیر به ۳۶ قنات و ۳۵۰۰ هکتار زمین زراعی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارندگی‌های اخیر در استان اصفهان باعث آسیب به ۳۶ قنات و ۳۵۰۰ هکتار زمین زراعی شد.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: در روز‌های گذشته سامانه بارشی در نوار شمالی استان اثر گذاشت و شهرستان‌های خور و بیابانک، کاشان، نطنز، نایین، اردستان و بخش جرقویه سفلی اصفهان را تحت تاثیر قرار داد.

او افزود: هشدار‌های به موقع مدیریت بحران خوشبختانه باعث شد همه عوامل مدیریت بحران و امدادی در صحنه حاضر شوند و پیشگیری‌های لازم را انجام دهند و این بارندگی‌ها تلفات جانی نداشته باشد، اگر چه خسارت‌هایی وارد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: تیم‌های ارزیاب از بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و نیرو‌های امدادی از همه مناطق بازدید کردند که بیشترین آسیب در خور و بیابانک و روستا‌های بیاضه، هفتومان، چوپانان مربوط به نایین و بازیاب است.

شیشه فروش تصریح کرد: در مجموع در این چند شهرستان، ۳۶ قنات، ۳۵۰۰ هکتار زمین زراعی، ۸۰۰ هکتار از باغ‌ها، ۴۰ دستگاه پل و ابنیه قدیمی آسیب دیدند و همچنین ۲۴۵ واحد مسکونی نیاز به تعمیر دارند و ۴۸ واحد مسکونی هم باید بازسازی شوند.

او خاطرنشان کرد: درحال حاضر آب و برق مناطق آسیب دیده وصل شده است و ماشین آلات راهداری در حال باز گشایی راه‌های مسدود و ایمن سازی پل آسیب دیده در روستای چاهملک هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.