خانکه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خدمات توانبخشی باید در دسترس عموم باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و توانبخشی گفت: دنیا خدمات توانبخشی را جدا از نظام سلامت نمی‌داند و ما باید به سمتی برویم تا این خدمات در دسترس عموم مردم باشد.

خانکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و توانبخشی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم ارائه خدمات مناسب توانبخشی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر برخی از افراد به صورت مادرزادی دچار محدودیت‌ها و معلولیت در بدو تولد هستند که باید خدمات توانبخشی برای برگشتن به یک زندگی عادی را دریافت کنند. امروزه در دنیا ۳۰ درصد از افراد نیازمند دریافت خدمات توانبخشی بوده و ده درصد از مردم دنیا معلول هستند.

او ادامه داد: ما باید از محدودیت و معلولیت بیشتر افراد پیشگیری کنیم تا افراد معلول قادر به زندگی در بین افراد در جامعه خود باشند و این کار با تشخیص به موقع معلولیت امکان پذیر است. در حال حاضر ارائه خدمات توانبخشی به معلولان متولی خاصی ندارد و وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی این امور را انجام می‌دهند.

خانکه بیان کرد: در حال حاضر دنیا خدمات توانبخشی را جدا از نظام سلامت نمی‌داند و ما باید به سمتی برویم تا خدمات توانبخشی در دسترس عموم مردم باشد و معتقدم که خدمات توانبخشی باید در خانه‌های بهداشت به نیازمندان و معلولان ارائه شود.

او گفت: خدمات توانبخشی باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند تا هزینه‌های آن برای نیازمندان کم شود.

خانکه افزود: در حال حاضر ۱۰ درصد از مردم کشورمان را سالمندان تشکیل می‌دهند که این آمار در آینده به حدود ۳۰ درصد خواهد رسید و برای داشتن زندگی سالمندی با کیفیت باید خدمات توانبخشی مناسب در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار