معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

تعداد دانشجویان غیرایرانی کشور ۳.۲ برابر شد

مجتبی صدیقی گفت: تعداد دانشجویان غیر ایرانی در کشور نسبت به ابتدای دولت دوازدهم ۳.۲ برابر افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تعداد دانشجویان غیر ایرانی که در دانشگاه های سراسر کشور تحصیل می کنند به نسبت ابتدای دولت دوازدهم  ۳.۲ برابر افزایش یافته است.

صدیقی افزود: تعداد دانشجویان غیر ایرانی در ابتدای دولت ۱۸ هزار نفر بود که هم اکنون ۵۸ هزار دانشجو در دانشگاه های سراسر کشور تحصیل می کنند.

وی توسعه امکانات رفاهی در دانشگاه‌ها را از اولویت های وزارت علوم برشمرد و افزود: ۷۰ درصد آشپزخانه های دانشگاه‌ها در سال های اخیر بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تجهیز و بروز شده اند.

معاون وزیر علوم یادآور شد: این وزارتخانه در کنار احداث خوابگاه های دانشجویی جدید به مشکلات و معضلات خوابگاه‌های موجود نیز با توجه به فرسودگی و قدیمی بودن بسیاری از آنها ورود کرده است.

صدیقی اضافه کرد: سال گذشته با استفاده از منابع صندوق رفاه دانشجویی، دانشگاه ها و کمک های خیرین به نسبت حدود ۳۰ درصد ۱۰۰ خوابگاه قدیمی ارتقا یافت.

وی اظهار داشت: ارتقا خوابگاه ها به گونه ای است که می توان گفت به شکل زیادی بازسازی می شوند و امیدواریم دانشجویان در ابتدای سال تحصیلی جدید با امکاناتی که به شکل قابل توجه نوسازی شده است بویژه در زمینه خوابگاه روبرو شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.