لزوم تعیین تکلیف زمین‌های تعاونی مسکن فرهنگیان باغملک

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: الحاق زمین‌های تعاونی مسکن فرهنگیان باغملک به شهر باید تعیین تکلیف شوند.

عبدالله ایزدپناه نماینده مردم شهرستان‌های ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری نشست بررسی مشکلات شهر‌های باغملک و دهدز در استانداری خوزستان گفت: تعاونی مسکن فرهنگیان باغملک در سال ۱۳۸۲ اقدام به خرید زمینی به مساحت حدود ۲۰ هکتار در حریم شهر کرده بود که انجام عملیات ساخت و ساز در آن نیازمند تغییر کاربری است.

او با بیان اینکه کاربری این زمین هم‌اکنون کشاورزی است، افزود:، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که کشت محصول زراعی در این زمین به دلیل سنگلاخی بودن آن غیر ممکن است و در طول این سال‌ها تلاش‌های زیادی شد تا نسبت به تغییر کاربردی این زمین اقدام شود، اما دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان جهادکشاورزی در این رابطه مقاومت کرده‌اند.

ایزدپناه اظهار داشت: این زمین فاقد مرغوبیت لازم برای کشاورزی است و به همین دلیل تعاونی مسکن فرهنگیان تصمیم به خرید این زمین گرفت تا پس از تغییر کاربری، ساخت واحد‌های مسکونی برای فرهنگیان منطقه امکانپذیر شود، ضمن اینکه سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاک زمین مربوط به تعاونی مسکن فرهنگیان باغملک را به آزمایشگاه خاک استان ارجاع داده است، اما تاکنون به صورت رسمی در خصوص نتایج این آزمایش اظهارنظر نشده است.

نماینده مردم شهرستان‌های ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان شهرستان باغملک را یک هزار و ۲۰۰ نفر عنوان و بیان کرد: تعیین تکلیف در خصوص این زمین ۲۰ هکتاری می‌تواند بخش قابل توجهی از این اعضا را خانه‌دار کند، به همین دلیل از دستگاه‌های اجرایی مربوطه مانند سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل راه و شهرسازی استان خواسته می‌شود که با واقع بینی نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

بر اساس این گزارش، برابر با دستور قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان، معاونت عمرانی باید طی ۲ هفته ضمن بازدید میدانی از محل، نسبت به بررسی الحاق زمین تعاونی مسکن فرهنگیان به شهر باغملک و اصلاح طرح تفصیلی منطقه اظهار نظر کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.