کاهش ۹.۳ دهم درصدی طلاق در استان کرمانشاه

با مداخلات روانشناختی مشاوران بهزیستی در سامانه تصمیم، نرخ طلاق استان کرمانشاه در بازه زمانی پنج ساله منتهی به سال ۹۹ با کاهش ۹.۳ دهم درصدی مواجه شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، طلاق و مُهر پایان بر یک زندگی مشترک که در اکثر مواقع از آن به عنوان یک آسیب اجتماعی یاد می‌شود، پیامدهای زیادی برای فرد و جامعه در عرصه‌های متعددی همچون روحی و روانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به همراه دارد.

سازمان بهزیستی یکی از متولیان اصلی سلامت جامعه است، همان گونه که از معنای لغوی آن پیدا است به دنبال تحقق بخشی به دو معنا و مفهوم اساسی ارتقاء سطح سلامت روانی اجتماعی پیشگیری از رخداد مشکلات و اختلالات روانی اجتماعی در سطوح مختلف فردی، خانوادگی و اجتماع است.

کارشناس دفتر مشاوره اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار داشت: یکی از رسالت‌های و وظایف محول شده به سازمان بهزیستی، کنترل و کاهش پدیده طلاق است که برای رسیدن به این منظور، استراتژی ها و فعالیت های متنوعی در نظر گرفته شده است.

دکتر «مجید درویشی» افزود: عمده این فعالیت ها توسط روانشناسان و مشاوران دارای مجوز از سازمان بهزیستی انجام می شود.

او با بیان اینکه اثر بخشی نتایج استراتژی ها و فعالیت های مرتبط با کاهش طلاق سازمان بهزیستی کشور از سه طریق قابل احصا و پیگیری است، که نتایج شاخص های برون داد، نتایج شاخص های نتیجه و شاخص های اثر نهایی(کاهش آمار طلاق) از آن جمله است.
منبع ایرنا

انتهای پیام/ز

برچسب ها: طلاق ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار