درودگر: جوسازی رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی مانع از توافق با شستا شد

رئیس سابق کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال درباره توقیف ساختمان فدراسیون فوتبال و ۳ دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس توضیحاتی داد.

 

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق درودگر، رئیس سابق کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال در خصوص مطالبات شرکت شستا از فدراسیون فوتبال و توقیف ساختمان فدراسیون و ۳ دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: شرکت شستا فدراسیون فوتبال را نمی‌شناخت که بخواهد به ما پولی قرض بدهد. آیا اگر ما دوباره به این شرکت مراجعه کنیم و درخواست استقراض ۲ میلیون یورو را مطرح کنیم، به ما چنین پولی می‌دهند؟ قطعا نه! بر اساس مصوبه ستاد تحریم، از شرکت شستا پول گرفتیم و قرار شد پس از این که فیفا پول فدراسیون را داد، این مبلغ را به شستا برگردانیم. متولی و مسئول این فرآیند نیز وزارت ورزش و جوانان بود.

جوسازی رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی مانع از توافق با شستا شد

درودگر در ادامه گفت: در آن مقطع حدود ۲۲ میلیارد تومان از شستا گرفتیم. پس از آن نشست‌هایی با شستا داشتیم و قرار شد از محل تبلیغات تیم‌های ملی، بدهی فدراسیون به شستا پرداخت شود. ۵ نشست کارشناسی داشتیم که در نهایت قرار شد با چند شرکت وابسته به شستا و شرکت معاونت هولدینگ شستا قرارداد امضا کنیم، اما متاسفانه برخی از دوستان رسانه‌ای که خوشبختانه اکنون هم مسئولیت دارند، در کنار چند تن از چهره‌های سیاسی که با دولت و شستا اختلاف داشتند، جوسازی کردند. پیش نویس قرارداد‌ها امضا شد و مدارک آن هم موجود است و ما فقط منتظر بودیم که تاج از سفر برگردد و قرارداد را امضا کند، اما جوسازی‌ها باعث شد که طرف قرارداد فدراسیون، از انعقاد این قرارداد منصرف شود.

او افزود: اتفاق بسیار زشتی که در میان ۲۱۱ عضو فیفا سابقه نداشته، در کشور عزیز ما در حال رخ دادن و ضد منافع ملی ما است. اگر یک طلبکار به منزل بدهکارش رجوع کند، خانه او را نمی‌تواند توقیف کند.  

رئیس سابق کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که ارزش ساختمان فدراسیون فوتبال بیش از بدهی این نهاد به شرکت شستا است و آیا این شرکت قصد دارد مبلغی بیش از طلبش را مطالبه کند، گفت: آن‌ها زیاده خواهی می‌کنند و می‌خواهند به برخی‌ ضربه بزنند و این کار‌ها را می‌کنند. فدراسیونی که ۱۸ ماه از پایان کارش سپری شده را مسئول می‌دانند یا تقصیر‌ها را گردن افرادی می‌اندازند که در دوره انتقالی در فدراسیون مسئولیت داشته اند.  

با جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به سهم خودمان به دولت خدمت کردیم

درودگر گفت: مدیران وقتی مسئولیت دارند، باید قدرت داشته باشند و مشکلات را پیگیری کنند. به عنوان یک مسئول، اگر امروز هم وارد فدراسیون شوم، یعنی با آگاهی و شناخت مسئولیت را پذیرفتم و باید ادامه مسیر را برای دادخواهی طی کنم.  

او در ادامه عنوان کرد: فدراسیون فوتبال منابعی داشت که حدود ۹ میلیون یورو ارزش آن ها بود، اما آیا می‌توانست این مبلغ را وارد کشور کند؟ شستا، دولت و فدراسیون فوتبال در یک کِشتی هستند و هیچ کسی نباید این کشتی را سوراخ کند. اصل فعالیت و تلاش‌های ما باید در راستای منافع ملی باشد و هر کسی در مسیری غیر از این حرکت کند، متخلف است.  

رئیس سابق کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون فوتبال با این شرایط ساختمان خود را از دست خواهد داد یا خیر گفت: فوتبال دوستان و طرفداران باشگاه پرسپولیس در این شرایط نگران هستند. فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها خدمات زیادی به جامعه ارائه می‌دهند و در این شرایط که با پیک چهارم کرونا مواجه هستیم، تمام دستگاه‌ها ما را تحت فشار گذاشتند تا لیگ را برگزار کنیم. با برگزاری بازی تیم‌هایی مانند تراکتور، سپاهان، فولاد، استقلال، پرسپولیس و دیگر تیم‌ها باعث شدیم ۳۰-۴۰ میلیون هوادار در خانه بنشینند و از انتشار ویروس کرونا جلوگیری شد. ما به سهم خودمان به دولت خدمت کردیم.

دولت در این شرایط باید به فوتبال کشور کمک کند

او افزود: دولت متولی فدراسیون فوتبال است و می‌داند که ما به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم از منابع مالی خودمان در فیفا استفاده کنیم. در این شرایط دولت باید پشت ما باشد و همه باید کمک کنند تا این مشکل برطرف شود. اگر فدراسیون فوتبال ساختمان نداشته باشد، چه نهادی باید به آن ساختمان بدهد؟ مسلما وظیفه وزارت ورزش و جوانان است که یک ساختمان در اختیار فدراسیون بگذارد.


بیشتر بخوانید


عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در واکنش به این که وزارت ورزش و جوانان مدعی شده فدراسیون فوتبال نهادی مستقل است و انتخابات آن زیر نظر فیفا برگزار می‌شود، پس نباید از کمک‌های دولتی استفاده کند، گفت: متاسفانه در کشورمان یک راهکار پویا و کارشناسی شده برای ورزش کشورمان نداریم. در حال حاضر ما با تیم‌های ملی بحرین، عراق، ازبکستان و عربستان رقابت می‌کنیم و باید ببینیم که فدراسیون فوتبال این کشور‌ها هم از دولت‌های خودشان پول می‌گیرند یا نه. رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن قبل از جام جهانی گفت که دولت این کشور ۲۰۰ میلیون دلار به لیگ این کشور، ۲۰۰ میلیون دلار به فدراسیون فوتبال ژاپن و ۸ میلیون دلار به تیم‌های ملی ژاپن کمک لُجستیکی می‌کند و هزینه مسائلی مانند کمپ تمرینی، اقامت و تغذیه را هم دولت می‌دهد.

درودگر درباره قرارداد  یک طرفه فدراسیون فوتبال با ویلموتس گفت: ۲-۳ هفته پیش با مسئول حقوقی پرونده ویلموتس صحبت کردم و خودم هم قرارداد را خواندم. وکیلی که پیگیر این قرارداد است، گفت که قرارداد ویلموتس بسیار خوب بسته شده، اما یک ایراد دارد و وکلای ویلموتس هم از آن سوء استفاده کردند. در حال حاضر موضوع کلی این است که آیا فوتبال خدمتی به جامعه ما می‌کند یا خیر.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار