فراخوان پویش طراحی پوستر و کاریکاتور با عنوان "بیا که بی‌تو به جان آمدم"

معاون فرهنگی حوزه هنری استان کرمانشاه از فراخوان پویش طراحی پوستر و کاریکاتور با عنوان "بیا که بی‌تو به جان آمدم" با هدف تبیین اهمیت اهدای خون و ترویج فرهنگ ایثار و نوعدوستی در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صابر سروش معاون فرهنگی حوزه هنری استان کرمانشاه گفت : با توجه به طولانی شدن اپیدمی کرونا و کاهش سطح ذخایر خون در جامعه و نیاز مبرم بیماران خاص به گروه‌های خونی، پویش "بیا که بی تو به جان آمدم" با همکاری مشترک سازمان انتقال خون و حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه برنامه ریزی شده است.

او گفت : در این پویش که در راستای فرهنگ سازی اهدای خون به عنوان کاری خدا پسندانه و انسان دوستانه انجام می‌شود، هنرمندان با زبان هنر در ۲ رشته کاریکاتور و طراحی پوستر آثار خود را حداکثر تا مورخ ۲۰ خرداد سال جاری از طریق فضای مجازی به دبیرخانه این پویش ارسال کنند.

او با اشاره به صدور گواهی جهت شرکت کنندگان این رویداد فرهنگی هنری افزود: نمایشگاه مجازی آثار منتخب ۲۴ خردادماه همزمان با روز جهانی اهدای خون به مدت یک ماه در وبسایت‌های حوزه هنری کرمانشاه و سازمان انقال خون استان در دسترس خواهد بود.

استفاده از همه ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ اهدای خون

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با قدردانی از همکاری حوزه هنری استان با این اداره کل در راستای ترویج و تقویت فرهنگ اهدای خون در استان، گفت: انتقال خون از همه ظرفیت‌ها به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر برای ترویج و تقویت فرهنگ اهدای خون در جامعه استفاده می‌کند.

پژمان صالحی‌فر با بیان اینکه زبان فرهنگ و هنر بسیار پرنفوذ و با مخاطب است، افزود: اهدای خون یک کار خداپسندانه است و نیاز به فرهنگسازی در سطح جامعه دارد که از همه فعالان بخش فرهنگ و هنر درخواست می‌کنیم در راستای ترویج این فرهنگ حسنه ما را یاری کنند.

او نیاز به اهدای خون را همیشگی و مستمر دانست و گفت: بسیاری از بیماران در سطح استان به صورت روزانه و مستمر نیازمند تامین خون هستند و باید روز به روز بر تعداد اهدا کنندگان خون اضافه کنیم تا در این زمینه با مشکل برخورد نکنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار