رییس دومین کنگره بین المللی قدس شریف:

موشک‌باران نیروگاه هسته‌ای دیمونا نشانه پیروزی جبهه مقاومت است

رییس دومین کنگره بین المللی قدس شریف گفت: از علائم پیروزی جبهه مقاومت رسیدن موشک‌های محور مقاومت به نیروگاه هسته‌ای دیمونا است در حالی که حتی سامانه پاتریوت و گنبد آهنی نتوانستند جلوی موشک‌های مقاومت را بگیرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله علی رضا اعرافی رییس دومین کنگره بین المللی قدس شریف روز سه شنبه در دومین همایش مجازی کنگره بین المللی قدس شریف در قم، با بیان اینکه گنبد آهنین اسرائیل در برابر موشک‌های جبهه مقاومت به گنبد خشتی تبدیل شد و ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم که آثار پیروزی نزدیک در آن نمایان است، اظهار داشت: با آزادسازی قدس شریف خداوند عزت مسلمانان و خواری و ذلت منافقان را رقم خواهد زد.

به گفته وی، اگر بخواهیم آنچه را که هم اکنون اتفاق می‌افتد بشناسیم باید بدانیم در گذشته و به ویژه در هفت دهه گذشته چه اتفاقاتی افتاده است؛ زمانی که ستمگری رژیم صهیونیستی به جایی رسید که بر اساس سیاست استکباری خود، می‌خواست سرزمین‌های امت اسلامی را از نیل تا فرات تصرف کند و سلطه صهیونیسم غاصب و ظالم را بر ملت‌های منطقه حاکم نمایند تا بتوانند با ایجاد ارتشی نابودگر، جغرافیای خود را در منطقه ما توسعه دهند لذا سعی کردند یک نیروی نظامی قوی و بی رحم را داشته باشند تا به راحتی دست به فساد روی زمین بزنند.

اعرافی ادامه داد: آنچه که توانست جلوی این تجاوز به جهان اسلام را بگیرد همان روحیه جهاد جوانان و بیداری علمای با ایمان و فتوا‌های علمای جهان اسلام است که در رابطه با وجوب جهاد با اشغالگران سرزمین فلسطین و همه جای عالم اسلامی صادر گردید و این جهاد تا پیروزی نهایی و نابودی غده سرطانی صهیونیزم از سرزمین‌های مقدس اسلامی ادامه خواهد داشت.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور یادآور شد: این فتاوی و موضع گیری‌های حامی مقاومت و مخالف استکبار همچنان ادامه دارند و مؤسسات دینی و مراجع معظم تقلید در قم و نجف و بویژه موضع گیری‌های حکیمانه حضرت آیت الله العظمی سیستانی در دیدار با پاپ مؤید این مدعاست و ما به عنوان حوزه علمیه و با پیروی از مراجع معظم تقلید و مقام معظم رهبری با صراحت اعلام می‌نماییم که دفاع از حقوق ملت فلسطین و مبارزه با اشغالگران غاصب فلسطین و سایر سرزمین‌های اسلامی یک واجب شرعی است.

عضو فق‌های شورای نگهبان رهبری اضافه کرد: همه ساله در روز جهانی قدس که یادگار با برکت امام خمینی (ره) است، لازم است یادی از برادرانمان و خواهران و فرزندان جهان اسلام و همه کسانی که در راه آزادی مسجد الاقصی و فلسطین شهید شدند بنماییم همچنانکه لازم است مردم عزیز فلسطینی را که مجبور به ترک دیار خود شدند، ولی برای بازگشت به وطنشان لحظه شماری می‌کنند فراموش نکنیم و این حق آنان است که هرگز این حق از بین نخواهد رفت.

اعرافی خاطرنشان کرد: از زمان اشغال فلسطین تاکنون همه این جنایت‌ها جلوی چشم جهانیان و با حمایت قدرت‌های بزرگ جهانی و همراهی برخی رژیم‌های عربی و اسلامی از طرف رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتد.

او اظهار داشت: در حالیکه در گذشته گروه‌ها و دولت‌های سازشکار سازش خود را با دشمن صهیونیستی مخفیانه انجام می‌دادند، ولی اکنون چهره واقعی آن‌ها برای همه روشن شده است، زیرا این رژیم‌ها امروزه دست به علنی سازی روابط خود با صهیونیست‌های اشغالگر نموده اند و برای صهیونیست‌ها دست افشانی کرده و سفارت رژیم صهیونیستی در کشور‌های عربی را بدون هیچ‌گونه حیایی افتتاح می‌نمایند و وقیحانه می‌گویند باید صهیونیست‌ها در وطن خود سکنا گزینند.

رییس دومین کنگره بین المللی قدس شریف خطاب به جوانان کشور‌های اسلامی تاکید کرد: به زودی این سازشکاران و اربابان آن‌ها از این کار خیانت آمیز خود پشیمان خواهند گشت و این وعده پشیمانی پیام صریح خداوند در آیات قرآن کریم است.

امام جمعه موقت قم گفت: امروز ما شاهد تغییر معادلات منطقه‌ای هستیم از طرفی فلسطین دوباره به نماد دعوت و مقاومت اسلامی تبدیل می‌شود و از طرف دیگر محور مقاومت تاکتیک‌های خود را علیه دشمن صهیونیستی تغییر داده و در حقیقت می‌توان گفت زمان و دوران شکست‌ها سپری شده و دوره پیروزی‌ها شروع شده است.

اعرافی تصریح کرد: اگر در گذشته شاهد بودیم تانک‌های رژیم صهیونیستی که می‌گفتند شکست ناپذیرند به وسیله‌ای برای جابجایی اجساد سربازان رژیم صهیونیستی تبدیل شده اند، امروز شاهدیم که موشک‌های مقاومت مراکز مهم و زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهند.

او یادآور شد: شکی نیست این‌ها همه نشانه‌های پیروزی مقاومت است که کرامت و عزت را به امت اسلامی بازخواهد گرداند. امروز همه پیش‌بینی تغییر کرده است و دشمن صهیونیستی از گذشته ضعیف‌تر شده است.

اسرائیل ناامن شده است

رییس دومین کنگره بین المللی قدس شریف گفت: در داخل رژیم آتش رزمندگان مقاومت به صحرای نقب و کارخانه‌ها و نیروگاه‌های داخلی آن‌ها رسیده و امنیت داخلی آن‌ها را بر هم زده است.

او ادامه داد: امروز با تمامی این پیروزی‌ها و تغییرات استراتژیک، دشمن به حیله جدیدی که ناشی از استکبار آمریکا و صهیونیسم است روی آورده و تمام پروتکل‌های بین المللی و سازمان ملل متحد و شورای امنیت را زیر پا می‌گذارد و نخست در تلاش برای توطئه تحمیل راهبرد عادی سازی روابط است که برخی از کشور‌های مرتجع منطقه سردمدار آن هستند.

اعرافی گفت: ثانیا تلاش برای تفرقه افکنی میان فرزندان امت اسلامی از طریق تشکیل و احیای مجدد گروه‌های تروریستی و تکفیری را در دستور کار خود دارد و از طریق طرح‌ها و توطئه‌های پیچیده سعی در تضعیف محور مقاومت دارد.

او اضافه کرد: رژیم صهیونیستی همچنین تلاش می‌کند میدان مقاومت را از فلسطین به درون سایر کشور‌های اسلامی منتقل کند که مثال سوریه، یمن و عراق نمونه‌هایی از همین توطئه هستند وهمچنین زیرساخت‌های برخی کشور‌ها را بمباران می‌نماید و علمای بلاد مسلمین را به شهادت می‌رساند تا جایی که به سرزمین‌های سوریه تجاوز کرده در حالیکه برخی از کشور‌های عربی به رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهند که سفارتش را در کشورشان افتتاح نماید و این نهایت ذلت و خواری و سازشکاری می‌باشد.

اعرافی عنوان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی فکر می‌کردند با به شهادت رساندن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان قویترین شخصیت کاریزماتیک و نظامی که وجود آنان را تهدید می‌کند می‌توانند مقاومت را تضعیف کنند، ولی ما امروز شاهد به ثمر رسیدن خون پاک آن شهید بزرگوار هستیم.

او بیان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب و بر پایی نظام جمهوری اسلامی در ایران هم رهبری و هم حکومت و همچنین ملت فریاد زده و از حقوق ملت فلسطین دفاع نمودیم و این فریاد برخاسته است از مبانی و اعتقادات و فقه اسلامی ماست که بر نصرت و یاری مظلوم و همچنین ایستادگی در مقابل ظالم تصریح دارد.

اعرافی اظهار کرد: همچنین قانون اساسی جمهوری اسلامی بر این امر تاکید می‌نماید و ما بار دیگر ما تاکید می‌نماییم که قضیه فلسطین فقط یک راه حل از دو راه حلی که ذکر کرده ایم دارد و آن راه حل منطبق است با واقعیت و حکم عقل و منطق سلیم و همچنین قوانین بین المللی و کرامت ملت‌های آزاد اندیش.

راه حل مساله فلسطین

او با اشاره به راه حل مساله فلسطین گفت: راه حل اول همان است که جمهوری اسلامی ایران آن را پیشنهاد نمود و توسط مقام معظم رهبری بیان گردید که در بر گیرنده حقوق تمامی ملت فلسطین از همه ادیان و طوایف می‌باشد و این راه حل به دبیرخانه سازمان ملل نیز ارائه گردید و آن برگزاری رفراندوم آزاد و همگانی که تمامی فلسطینی‌های اصلی در آن شرکت می‌نمایند تا سرنوشت خود را طبق آنچه که در اسناد سازمان ملل ارائه شده است تعیین نمایند و ما اطمینان داریم که این راه حل منجر به تشکیل دولت فلسطینی در همه سرزمین‌های فلسطین می‌شود و به محاکمه همه مجرمین صهیونیست که در دهه‌های گذشته جنایت مرتکب شده‌اند منجر خواهد شد.

او ادامه داد: راه حل دوم استمرار خط جهاد و مقاومت است که مبتنی بر مبانی عقلی و فطری انسان و مبانی دفاع مشروع ضد اشغالگر است که این حقی است برای مردم فلسطین سوریه و لبنان که باید با کمک همه کشور‌های مسلمان و امت اسلامی این مسیر ادامه و این این حق طبیعی و مسلم هر ملتی است که در برابر اشغالگران سرزمین و مقدساتش مقاومت کندو بر این مبنا لازم است همه کشور‌های اسلامی قبول مسئولیت نموده و هر آنچه که در توان دارد ملت فلسطین را در مسیر مبارزه با صهیونیست‌های اشغالگر کمک و مساعدت نمایند.

اعرافی در ادامه با تاکید بر مسائل مهمی که امت اسلامی باید از دولت‌های خود مطالبه کنند، اظهار داشت: قطع همه روابط اقتصادی تجاری و فرهنگی با رژیم صهیونیستی و تحریم تولیدات آن، قطع ارتباطات سیاسی و بستن سفارت‌های اسرائیل در همه کشور‌ها و تاکید بر مبارزه با اسرائیل، خروج از معاهدات نگین سازش و کنار نهادن سیاست افتتاح سفارت‌های اسرائیل در سرزمین‌های اسلامی و ارائه کمک مالی و اقتصادی به مقاومت فلسطین و لبنان و سوریه و دیگر کشور‌های اسلامی بخشی از این مطالبات است.

رییس دومین کنگره بین المللی قدس شریف ادامه داد: ترک همه نوع گفتگو و روابط و سازش پنهان و آشکار با اسرائیل، درخواست اعمال فشار بر همه کشور‌ها جهت قطع ارتباط و کمک به اسرائیل، کنار گذاشتن اختلافات نژادی‌ای و مذهبی جهت آمادگی برای مبارزه با اسرائیل، ابراز انزجار صریح و واضح از همه نوع سازش، اعلام رسمی روز قدس به عنوان روز جهانی قدس در همه کشور‌ها و بازگشت سوریه به جایگاه خود در جامعه کشور‌های عربی مسائل مهم دیگری است که باید بصورت جدی توسط دولت و سازمان‌های اسلامی دنبال شود.

وحدت اسلامی نیرنگ صهیونیست‌ها را خنثی می‌کند

او در ادامه عنوان کرد: حوزه‌های علمیه ایران و بر گرفته از تعالیم اسلامی و قرآن کریم و سنت نبوی شریف و پیروی از مراجع تقلید و مقام معظم رهبریایمان دارد که وحدت امت اسلامی می‌تواند جلوی نیرنگ‌های دشمنان را بگیرد.

اعرافی با تقدیر از مواضع آیت الله سیستانی در دیدار با پاپ فرانسیس افزود: حوزه‌های علمیه و بر مبنای تعالیم اسلامی و رهنمود‌های مراجع تقلید مسئله دفاع از فلسطین و قدس و مسجد الاقصی را یک واجب دینی و شرعی می‌دانند که تا زمانی که اشغالگری وجود دارد مبارزه نیز ادامه است.

او ضمن ارائه پیشنهاداتی برای تقویت جبهه مقاومت و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس، گفت: تلاش تمام ملت مسلمانان در جهت امت اسلامی، کنار گذاشتن اختلافات و تفرقه و افزایش روحیه گفتگو و تعامل، دوری از عصبیت و افراط گرایی، جلوگیری از قدرت گرفتن دوباره گروه‌های تکفیری و حمایت از مقاومت کشور‌های فلسطین و لبنان مورد توجه قرار بگیرد.

رییس دومین کنگره بین المللی قدس شریف ادامه داد: احیای هویت اسلامی و بازگشت به آرمان‌های اسلامی، خودداری از سازش و همکاری با دشمنان اسلام، مبارزه با اشغالگری و تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و خودداری از اهانت به شخصیت‌های مذاهب و ادیان به عنوان توطئه‌های دشمنان بیش از گذشته مورد توجه باشد.

اعرافی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: امت اسلامی باید همه انواع توطئه‌ها و سازش هارا مردود دانسته و بر ضرورت یاری ملت فلسطین که در مسیر مقاومت جهت مبارزه با نقشه‌های امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم قدم بر دارد تا رهایی آخرین وجب از سرزمین‌های اسلامی در جهان مانند سرزمین‌های آذربایجان و در راس آن‌ها قدس شریف تأکید می‌کنیم و این یک واجب دینی و اعتقادی و اخلاقی و تمدنی بزرگ است که محدود به زمان یا مکانی خاصی نخواهد بود.

گفتنی است دومین کنگره بین المللی قدس شریف ساعتی پیش آغاز شد و به مدت دو روز با سخنرانی ۳۰ شخصیت علمی و فرهنگی از کشور‌های ایران، فلسطین، مالزی، هند، افغانستان، پاکستان، فرانسه، آرژانتین، عراق، ترکیه، شیلی، امارات، لبنان، سوریه، انگلیس، کانادا و تونس ادامه می‌یابد.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار