بیانیه بسیج فرهنگیان استان زنجان به مناسبت هفته معلم

سازمان بسیج فرهنگیان استان زنجان به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سازمان بسیج فرهنگیان استان زنجان به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم بیانیه ای صادر کرد.


در این بیانیه  آمده است: بسیج فرهنگیان استان زنجان بر دستان پر مهر همه مهرورزان تعلیم و تربیت، اساتید، دبیران و دیگر خدمتگزاران این عرصه بوسه می‌ زند.

این بیانیه به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشته است: اساسی‌ترین و مهم‌ترین دوران عمر یک کودک با شما معلمان است و معلم یعنی کسی که می‌تواند خصوصیات اخلاقی خوب را در بچه پرورش دهد و فکر کردن و ایستادگی در مقابل باطل و مجاهدت در راه حق را به کودک تعلیم دهد.

آموزش‌ و پرورش واژه مقدسی است که در قرآن کریم خداوند تبارک‌وتعالی با عبارت: «یزکیهم و یعلمهم الکتاب» صراحتاً به آن اشاره کرده است و آموختن را به‌عنوان اولین هدیه خود به نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) به ودیعه گذارده و در سوره علق خطاب به پیامبر اکرم (ص) امر به خواندن می‌فرماید: «إقرأ باسم ربک الذی الخلق...».

تاریخ جلوه‌گاه درخشش فرهیختگانی است که در عرصه تعلیم و تربیت قدم گذاشته و از چشمه‌های مهربانی و صداقت، درس شور و شعور و معرفت را هدیه آنانی ساخته‌اند که در اوج لطافت و پاکی، به افق دانایی و توانایی نگریسته‌اند و این جاودانه‌های بی‌بدیل، کسوت معلمی را با خود داشته تا در دل‌ها بذر محبت و ماندگاری کاشته و عمری بر این راه عاشقانه ایستاده‌اند.

اینک ماه اردیبهشت و روز دوازدهم بر ما خاطرنشان می‌کند دل‌های مردان و زنانی که عظیم‌ترین رسالت جامعه بر دوش آنان است، مسئولیت پرورش انسان‌ها و ساختن نسلی که قادر باشد در این برهوت عصر ارتباطات، سرزمین ما ایران اسلامی را، چون همیشه تاریخ سرافراز و پایدار حفظ نماید و بار امانتی که فرشتگان، کوه‌ها و دریاها از پذیرفتن آن امتناع کرده‌اند را مصمم و استوار به سرمنزل مقصود برسانند.

 در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها؛ بیش از گذشته شاهد همدل‌تر شدن مسئولان و معلمان جامعه اسلامی باشیم و با درک شرایط خطیر انقلاب اسلامی و انجام وظایف و مسئولیت‌ها، همتی همگانی برای صیانت و پاسداری از فرهنگ‌ها و ارزش‌های والای اسلام ناب محمدی (ص) به وجود آوریم و نسلی در تراز انقلاب اسلامی همچون شهدای گرانقدر به خصوص سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت کنیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.