زوج‌های جوان در زندگی از حضرت علی (ع) الگو بگیرند

رئیس اداره آموزش و مشارکت عمومی فرماندهی انتظامی استان یزد، گفت: همسرداری حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، بهترین الگو برای زوج‌های جوان است.

 مهدی حمیدی، رئیس اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: با نگاهی به زندگی امیر المومنین علی علیه السلام در موضوع آیین همسرداری ایشان نکات زیر می‌تواند در تداوم گرمی و محبت بین زوجین در محیط خانه موثر باشد.

او با اشاره به اینکه  مدارا با همسر موجب باصفاتر شدن زندگی می شود، افزود: اظهار محبت بیشتر به همسر نشانه ایمان بیشتر است، دوستدار اهل بیت علیه السلام دوستدار همسر خود است.

حمیدی با تاکید بر اینکه بهترین مردان امت آن کسی است که بر خانواده‌اش ترحم و نوازش دارد، گفت: بیان واژه من تو را دوست دارم از زبان  هر یک از زوجین  باعث می‌شود هیچگاه از قلب همسرش خارج نشود.

او گفت: زوجین برای یکدیگر لباس هستند و سعادت دنیا و آخرت همدیگر را تامین می‌کنند و تامین معاش حلال برای خانواده به همت همسر جهاد در راه خدا است.

حمیدی افزود: هدیه دادن به همسر باعث نشاط و محبت بیشتر در خانه می‌شود و همچنین آرایش کردن برای همسر وظیفه مرد و زن است و هر دو برای یکدیگر می‌بایست خود را بیارایند.

او یادآور شد: از جوانمردی به دور است مردی در شهر خود باشد، ولی در غیر خانه خود بخوابد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: همسرداری ، حضرت علی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار