استرس و نگرانی پنتاگون از فعالیت‌های نیروی دریایی ایران

سخنگوی پنتاگون با اشاره به تقابل اخیر میان شناور‌های نظامی ایران و آمریکا در خلیج فارس، از فعالیت‌های نیروی دریایی ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه‌های آمریکایی، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) طی اظهاراتی در نشست خبری روزانه خود به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و همچنین عملیات شبه‌نظامیان علیه نیرو‌های این کشور گفت: اتفاقات رخ داده طی هفته گذشته در افغانستان هیچ تاثیری بر روی پایگاه و منابع آمریکا نگذاشته است و می‌توان آن را صرفا اقداماتی آزاردهنده نامید.

وی به تقابل اخیر میان شناور‌های نظامی ایران و آمریکا در دریای خلیج فارس اشاره کرد و گفت: آمریکا نگرانی‌های خود را درباره فعالیت‌های نیروی دریایی ایران از طریق کانال‌های دیپلماتیک ابراز کرده است.

کربی مدعی شد: این اقدامات ممکن است امنیت منطقه خلیج فارس را تحت تأثیر قرار دهد و ما از این امر نگران هستیم.

طی هفته گذشته، نیروی دریایی آمریکا با انتشار تصاویری مدعی رویارویی شناور‌های نیروی دریایی ایران در اوایل ماه جاری میلادی با کشتی آمریکایی شده است.

حساب توئیتری نیروی دریایی آمریکا با انتشار این فیلم مدعی شده است که، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا تصاویر مربوط به اقدام غیرحرفه‌ای نیروی دریایی ایران در تاریخ ۲ آوریل در آب‌های خلیج (فارس) را منتشر کرد.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: ارتباط مستقیمی میان آمریکا با نیروی دریایی ایران وجود دارد، اما متاسفانه آن‌ها به اخطار‌های صادر شده از سوی ما توجهی ندارند.

وی در ادامه اظهارات خود به حمله راکتی به پایگاه هوایی «بلد» در عراق اشاره کرد و گفت: حمله به نظامیان آمریکایی حاضر در عراق این معنا را تداعی نمی‌کند که در جهت محافظت از آن‌ها اقدامی صورت نمی‌گیرد. تنها نیرو‌های عراقی و پیمانکارانی در پایگاه بلد حاضر هستند که در یک شرکت آمریکایی مشغول به فعالیتند.

ساعاتی پیش، برخی منابع خبری از شلیک ۱۰ موشک کاتیوشا به بخش نظامی آمریکایی شرکت «سالی پورت» در پایگاه بلد خبر دادند که در پی آن آژیر‌های هشدار در داخل پایگاه هوایی بلد و بخش نظامی آمریکایی این پایگاه به صدا در آمد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: پنتاگون ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۰۲:۳۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
بهتر انست که نیروهای تروریست امریکائی از نیروی های دریائی ایران در هراس باشند تا جرات و جسارت این را نداشته باشند که به خاک ایران چپ نگاه کنند وقتی امریکا که سر دسته دزدان در دنیاست این جرات را نداشته باشد ان وقت این کشورهای ریزه میزه خلیج فارس نیز غلاف کرده و جرات یاوه گوئی را نخواهند داشت.
آخرین اخبار