جهانپور مطرح کرد؛

تولید واکسن اسپوتنیک داخلی تا ۲ ماه آینده

سخنگوی سازمان غذا و دارو از تولید واکسن اسپوتنیک داخلی تا ۲ ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در برنامه زنده تلویزیونی تیتر امشب اظهار کرد: تا امروز بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن دارای مجوز مصرف اضطراری وارد کشور شده است که افزون بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار دُز آن در سراسر کشور تزریق شده است.

او افزود: تاکنون واکسیناسیون نیمی از افراد گروه سنی بالای ۸۰ سال انجام شده است و امیدواریم تا هفته آتی واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال و ۷۰ سال و ۶۵ سال را انجام دهیم.

جهانپور تصریح کرد: بعد از اتمام واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ یا ۶۴ سال فاز دو تمام می‌شود و وارد مرحله فاز سوم تزریق واکسن کرونا می‌شویم که گروه‌ها و اقشار بیشتر جامعه را در بر خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: ۴ شرکت کاندیدای تولید واکسن اسپوتنیک در کشور هستند که ۳ شرکت به طرف روسی معرفی شده اند و شرکت چهارم هم در حال معرفی به شرکت روس است.

او اضافه کرد: دو شرکت ارزیابی مثبتی از زیر ساخت‌های فنی شان وجود داشته و یک شرکت وارد مدار تولید شده که ظرف چند هفته تا ۲ ماه آینده نخستین محصول اسپوتنیک تولید داخل کشور وارد کمپین واکسیناسیون عمومی علیه کووید ۱۹ خواهد شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره واردات واکسن از طریق شرکت‌های خصوصی گفت: تا این لحظه بیش از ۳۵ شرکت خصوصی مجوز یا نامه‌های لازم را برای مذاکره و واردات واکسن انجام داده اند که شاید یک الی دو مورد از آن‌ها توانسته باشند تا حداقل خرداد ماه توافقاتی را با برخی شرکت‌ها یا فروشندگان عمده واکسن در دنیا داشته باشند، اما تا این لحظه وارداتی از سوی شرکت‌های بخش خصوصی نداشته ایم و سازمان غذا و دارو ۳۵ مجوز موردی را صادر کرده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
لطفا شرکت های واکسن سازی رازی یا برکت و ... ، مجوز تولید یا فرمول واکسن کرونا رو در اختیار کشورهایی مانند هند و کشورهای آفریقایی که دچار فاجعه ی بزرگ انسانی شده اند بگذارند ، یا در آن کشورها تولید مشترک راه بیاندازن ، شاید موثر واقع بشه . جان انسانها از مسایل مالی و پول مهمتره ، بر طبق قرآن هرکس جان انسانی را نجات دهد انگار جان کل انسانها را نجات داده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا هی عقب میوفته ؟ واقعا هیچی جز تاسف نمیشه گفت
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۵:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
خیلی عجله نداشته باشید فعلا هنوز جمعیتمون بالای ۸۵ میلیون هست و البته امیدی هم به شما نیست چون با پولکی کردن واکسن به دنبال تامین بودجه تا مرداد هستین و چیزم خودتونید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
هر روز آمار قطره چکانی میدین. تو آمریکا تو یه روز ۳ میلیون واکسن تزریق کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا فقط خدا به داد برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
به خیر و سلامتی و موفقیت ان شاالله.
مولا امیرالمؤمنین علی علیه السّلام یاورتون باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
یعنی گذاشتید بعد ازانتخابات!؟؟؟ وبعد ازاون هم بادلایل نامعلوم هی زمان تزریق عقب وعقب تر می برید، تا اکثر مردم بمیرند ومشکل مملکت داری شما خود بخود حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
هیچ واکسنی ساخت ایران نیست ارز ایرانی از کشور خارج میکنند تا پایه نظام بانکی سست شودند تا به اهداف شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
ابتدا بسازید بعد در بوق و کرنا کنید.
Qatar
ناشناس
۰۴:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
یه سوال از اقای جهانپور، دوماه دیگه شما کجا هستید،قرار است دوماه دیگه چه اتفاقی بیفتد که در این یکسال چند ماه سنخنگویی تان نیفتاد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
هرروز چند ماه چند ماه عقب میندازید تا دوره انتخابات
آخرین اخبار