افتتاح گاوداری ۶ هزار راسی دلفان در خرداد امسال

فرماندار دلفان گفت: مرحله اول گاوداری ۶ هزار راسی این شهرستان خرداد و مراحل دوم و سوم طرح نیز تا پایان تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،نورالدین درمنان ،فرماندار دلفان  اظهار کرد: برای راه اندازی مرحله اول، یک هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین به همراه تجهیزات کامل به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان خریداری شده است که به بهره برداری خواهد رسید.

او  بیان کرد: در آینده نزدیک و بعد از افتتاح پروژه گاوداری ۶ هزار راسی، یک مجتمع کشت و صنعت مرتبط با این گاوداری نیز در دلفان راه اندازی می‌شود که موجب فرصت‌های شغلی مناسب و رشد اقتصادی شهرستان خواهد شد.

فرماندار دلفان با بیان اینکه بهره برداری از گاوداری ۶ هزار راسی در این شهرستان مطالبه و خواسته مردم است ادامه داد: احداث این طرح نقش بزرگی در رونق اقتصاد و اشتغال شهرستان دارد بنابراین همکاری مسوولان و بانک‌های عامل برای پیشرفت این پروژه ملی ضروری است.

گاوداری ۶ هزار راسی دلفان در زمینی به مساحت ۵۴ هکتار در روستای سالیانه خاوه و در کنار جاده نورآباد به نهاوند در حال احداث است که تولید خوراک دام، کودخشک کنی و فرآورده‌های لبنی از صنایع جانبی آن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.