افزایش ۲۰۰ تنی تولید ماهی در کردستان

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان گفت: سال گذشته ده هزارو ۳۴۵ تن ماهی در کردستان تولید شده که پیش بینی می‌شود این رقم امسال به ده هزار و ۵۵۰ تن افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مهدی فتحی مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: امسال زیر ساخت و پتانسیل افزایش تولید ماهی در استان فراهم شده ولی با توجه به کاهش بارندگی‌ها در دو ماه ابتدایی امسال و کمبود آب، در زمینه پرورش ماهی دچار مشکل خواهیم شد بنابراین افزایش تولید ۱۰۰ تن ماهی نسیت به سال گذشته منوط به بارش باران زمان باقی مانده بهار خواهد بود.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان  افزود: رایزنی‌هایی برای احداث فاز دو بزرگترین مجتمع پرورش ماهی خاور میانه در سروآباد صورت گرفته است که در در حال برنامه ریزی برای انجام مسال زیر ساختی آن هستیم.

فتحی با اشاره به این که در سال گذشته حدود ۶ هزار تن ماهی از مرز‌های استان صادر شده است اظهار داشت: حدود یک هزار تن آن تولید استان کردستان در این زمینه می‌باشد.

او افزود: در سال گذشته یک میلیون و 370 هزار قطعه ماهی زینتی در استان تولید شده است که از این مقدار ۲۵۰ هزار قطعه آن صادر شده است.

سرانه مصرف استان برای هر نفر حدود ۶.۳ کیلو گرم می‌باشد که این رقم با سرانه تولید ما در استان برابری می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.