خرید تضمینی ۷۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: میزان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان ۷۰۰ هزار تن است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید جهان نژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: میزان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را ۷۰۰ هزار تن برآورد شد و برداشت گندم در مناطق جنوبی استان رو به اتمام است و با برداشت در مناطق مرکزی و شمالی استان بر میزان خرید این محصول استراتژیک افزوده خواهد شد.

او با بیان اینکه انتقال محصولات ذخیره شده در مراکزمباشر حین عملیات خرید یکی از مهمترین اقدامات این اداره کل در مقایسه با سال‌های گذشته است، افزود: مراکزی که مجوز فعالیت و همکاری با این اداره کل را به دست آوردند، به صورت پیوسته مشغول خرید و حمل محمولات دپو شده از مراکز خود به سیلو‌های ذخیره سازی استاندارد در درون و خارج استان بود.

جهان نژادیان در ادامه بیان داشت: توانستیم ۵۰ درصد از محصولات خریداری شده را در همین ابتدای فصل برداشت به صورت کاملا استاندارد ذخیره سازی نمائیم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: حمل و تحویل کالا به سیلو‌های ذخیره سازی استاندارد مطابق با ضوابط تعیین شده صورت می‌گیرد به همین جهت تلاش می‌شود تا به صورت مداوم با حمل سریع و به موقع علاوه بر جلوگیری از ضرر و زیان حاصل از انباشت گندم در مراکز خرید اینگونه مانع از حدر رفت و خسران منابع با ارزش مردم شویم.

این مقام مسئول در پایان گفت: در مناطق جنوبی نسبت به پارسال شاهد برداشت و خرید قابل ملاحظه‌ای گندم بودیم و امیدواریم در سایر نقاط و شهرهای زرخیر خوزستان نیز همچنان روند برداشت و خرید این محصول استراتژیک رو به رشد باشد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.