معاون پژوهشی مرکز کامپیوتری تحقیقات اسلامی نور؛

جامع‌ترین نرم افزار نهج‌البلاغه در قم رونمایی شد

حجت الاسلام راشدی گفت: نرم افزار نهج‌البلاغه همراه به عنوان جامع‌ترین و کامل‌ترین اثر با ۱۲۰ عنوان شرح و جلد به دو زبان فارسی و عربی در قم رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر راشدی معاون پژوهشی مرکز کامپیوتری تحقیقات اسلامی نور گفت: عناوین این نرم افزار همراه به صورت درختی به دو زبان فارسی و عربی در دو بخش ترجمه و شرح به صورت گویا تدوین شده‌است.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر راشدی عنوان کرد: در این اثر، نهج البلاغه به ۸ هزار فراز کوتاه تقسیم شده‌است و با انتخاب هر فراز ترجمه و شرح آن در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.

معاون پژوهشی مرکز کامپیوتری تحقیقات اسلامی نور تصریح کرد: دانشنامه جامع امیرالمومنین (ع) توسط این مرکز در دست تدوین است و نرم افزار نهج البلاغه همراه صرفا فاز نخست از این کار پژوهشی شاخص است.

حجت الاسلام راشدی ادامه داد: در فاز دوم از این دانشنامه جامع تمام سخنان و کلمات امام علی (ع) از منابع شیعی و تاریخی استخراج خواهد شد و در فاز سوم نسخه‌های خطی و منتشر نشده آن امام همام به زیور چاپ آراسته می‌شود.

معاون پژوهشی مرکز کامپیوتری تحقیقات اسلامی نور یادآور شد: هدف از تدوین دانشنامه جامع امیرالمومنین (ع) بسترسازی برای انجام پژوهش‌های ژرف و عمیق پیرامون ابعاد شخصیتی مختلف امام علی (ع) است.

حجت الاسلام راشدی بیان کرد: در این نرم افزار ۳۲۰ ترجمه از ترجمه‌های موجود در رابطه با کتاب نهج البلاغه سید رضی گرد آمده‌است.

معاون پژوهشی مرکز کامپیوتری تحقیقات اسلامی نور یادآورشد: در طول تاریخ حجم زیادی از سخنان امیرالمومنین (ع) از بین رفته و سید رضی نیز حدود ۲۷۰ خطبه با ویژگی‌های خاص ادبی را صرفا در نهج البلاغه گردآورده‌است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار